۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
نگرانی از  تامین گوشت و مواد پروتئینی تا ۲ ماه آینده| دولت همه بخش‌ها را به هم ریخته است
عضو هیات رئیسه مجلس با بازار مطرح کرد:

نگرانی از تامین گوشت و مواد پروتئینی تا ۲ ماه آینده| دولت همه بخش‌ها را به هم ریخته است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر در بخش محصولات دامی وگوشتی فکری نشود همان اتفاق‌هایی که ماه‌های گذشته به منظور تامین مرغ برای مردم به وجود آمد، برای مواد پروتئینی و گوشت تا دو ماه دیگر به وجود خواهد آمد.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ایجاد برخی گرانی‌ها در محصولات کشاورزی از سوی دولت گفت: در حال حاضر تیر آخر دولت در زمینه نارضایتی مردم پرتاب شده و ما شاهد افزایش گرانی در بخش کالاهای اساسی هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مواد پروتئینی و لبنیات در بازار گران شده است، بیان داشت: مهم تر از آن دولت روز به روز به تولیدکننده فشار های مختلفی را وارد می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در پی ایجاد تنگناهای مختلف از سوی دولت در بخش تولید، دامداران ما دچار مشکلات عدیده‌ای در نهاده‌های دامی شده اند.

یوسفی با بیان اینکه قیمت جو در بازار آزاد شده است، گفت: متاسفانه دولت همه چیز را به هم ریخته است.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار این مشکلات ما با عدم توجه وزارت نیرو به موضوع خشکسالی مواجه هستیم، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از روستاییان آب شرب برای دامشان ندارند و متاسفانه دام بسیاری از روستاییان در حال تلف شدن است.

وی با بیان اینکه برخی روستاییان از کشاورزی ناامید شده اند، تصریح کرد: خوزستان رتبه یک تولید محصولات باغی و زراعی را دارد اما کشاورزان در این وضعیت بد اقتصادی به نان شبشان محتاج مانده‌اند و وزارت جهاد و نیرو هیچ برنامه‌ای برای بهبود وضعیت آنها ندارد.

یوسفی با بیان اینکه متاسفانه باید دولت را تا پایان عمر خود تحمل کرد بیان داشت: ما نگرانی که داریم معطوف به حوزه گوشت و مواد پروتئینی است لذا اگر در این بخش فکری نشود همان اتفاق‌هایی که ماه‌های گذشته برای تامین مرغ برای مردم به وجود آمد برای مواد پروتئینی و گوشت تا دو ماه دیگر به وجود خواهد آمد چرا که دامدار ما برای تامین نهاده‌های دامی، علوفه و آب دچار مشکل است و قصد دارد دام خود را ذبح کند لذا ما از هم اکنون می‌گوییم که تا دو ماه آینده ما در حوزه دام سبک و سنگین دچار مشکل خواهیم شد و باید از هم اکنون فکری برای این موضوعات کرد.

کد خبر: ۹۶٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha