۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کشت ۸ هزار هکتار برنج در لرستان/ سطح آب‌های زیرزمینی کاهش یافت
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان:

کشت ۸ هزار هکتار برنج در لرستان/ سطح آب‌های زیرزمینی کاهش یافت

لرستان- صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال علی رغم هشدارهای کم آبی که داده شد، حدود ۸ هزار هکتار برنج در استان کشت شده است.

جواد صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خسارت خشکسالی به بخش های مختلف کشاورزی و باغی استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه از مدتها قبل اعلام شد با توجه به کاهش بارندگی ها، کشت محصولات آبدوست از جمله برنج به یک سوم کاهش یابد اما الگوی کشت رعایت نشد و اراضی بسیاری به کشت برنج اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به سودآور بودن برنج، کشاورزان زیادی تمایل به کشت این محصول دارند و امسال علی رغم هشدارهایی که داده شد اما حدود هشت هزار هکتار برنج در استان لرستان کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: بیشتر برنج کاری‌ها در حاشیه رودخانه‌ها کشت شده که همین سبب خشک شدن رودخانه شده است؛ برداشت‌های غیر مجاز و بی رویه سبب می‌شود تا حجم ذخایر آب استان روز به روز کمتر شود.

وی بیان کرد: کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و کاهش دبی رودخانه از دیگر تاثیرات خشکسالی است و با توجه به اینکه امسال شرایط خاص می‌باشد نیازمند مشارکت کشاورزان در اجرای الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات آب دوست هستیم.

کد خبر: ۹۶٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha