۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
تشکیل ۱۶ پرونده تخلف بهداشتی در زنجان/ هیچ خط قرمزی در برخورد با محتکران نداریم
رئیس کل دادگستری زنجان:

تشکیل ۱۶ پرونده تخلف بهداشتی در زنجان/ هیچ خط قرمزی در برخورد با محتکران نداریم

زنجان - رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه با متخلفان حوزه سلامت به شدت برخورد می‌شود، گفت: ۱۶ پرونده تخلف در این حوزه تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از واحدهای شوینده و ضد عفونی کننده، از شناسایی محموله‌ای شامل یک میلیون و دویست هزار جفت دستکش لاتکس و ۲.۵ میلیون دستکش دستکش فریزری خبر داد و گفت: این محموله شاسایی شده، قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور، به یک شرکت خارجی فروخته شده بود.

وی با اشاره به نیازی که این روزها در زنجان به این اقلام وجود داشته و اضطراری که مردم و مراکز درمانی به این اقلام دارند، افزود: این امکان وجود داشت که با توجه به شرایط امروز، برخی از مجموعه‌ها با یک نگاه منفی به این محموله نگاه کرده و برخورد غیرمتعارفی با آن داشته باشند.

رئیس کل دادگستری زنجان، با بیان اینکه به همین خاطر مجموعه قضایی به این موضوع وارد شد و وضعیت حقوقی این معاملات را بررسی و در نهایت به صحت این معاملات که مربوط به قبل از جریانات کرونا است، پی برد، گفت: برای اینکه هم حقوق شهروندی و هم حقوق عامه رعایت شود، از طرف خارجی دعوت به عمل آمد و طی چند روز متوالی مذاکرات مفصل، طرف خارجی متقاعد شد تا این معامله را فسخ کرده و محموله را در اختیار مجموعه قضایی قرار دهد تا بتوانیم به مصرف داخلی برسانیم.

صادقی نیارکی ابراز کرد: در خصوص این محموله باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم که طرف خارجی که یکی از تجار مورد اعتماد بود و روابط مستمری با ایران داشت، از این موضوع آسیب نبیند و ذهنیت منفی پیدا نکند و به منافع و حقوق خود نیز به نحو دقیق برسد.

وی گفت:  از طرفی توانستیم محموله را با قیمت مناسب برای استان تهیه کنیم و این محموله روز گذشته در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی قرار گرفت، بنابراین موضوع کشف یک کالای قاچاق یا احتکاری منتفی بوده و توانستیم مدیریت دو جانبه در مورد این قضیه اعمال کنیم.

رئیس کل دادگستری زنجان، با تاکید بر اینکه با متخلفان حوزه سلامت به شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: در خصوص متخلفان بدون مماشات و به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی انجام خواهد شد.

 صادقی نیارکی با بیان اینکه بیش از ۱۶ پرونده تخلف بهداشتی احتکار در استان تشکیل و در دست بررسی است، گفت: نظارت بر داروخانه‌ها نیز توسط قوه قضاییه شدت گرفته است.

وی افزود:  در برخورد با سودجویان و محتکران اقلام بهداشتی، هیچ خط قرمزی نداریم.

رئیس کل دادگستری زنجان یاد آور شد: طی یک هفته اخیر که رسیدگی‌ها صورت گرفته، افرادی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان جریمه شده و همه اموالی که احتکار و عرصه نمی‌کردند نیز ضبط و در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی قرار گرفت.

کد خبر: ۹٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha