۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
طرح انتقال و صادرات اسید سولفوریک افتتاح می‌شود
با دستور رئیس جمهور؛

طرح انتقال و صادرات اسید سولفوریک افتتاح می‌شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک روز پنجشنبه با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانسی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک با هدف انتقال اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد به بندرعباس و صادرات آن از طریق ساخت یک‌صد دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه، احداث خطوط ریلی در سایت بندرعباس به طول ۲.۷ کیلومتر و در سایت سرچشمه به طول ۲.۸ کیلومتر، تأمین ۲۰۰ دستگاه ایزوتانک برای حمل اسید سولفوریک با ظرفیت حمل ۳۰ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی اجرا شده است.

وی ادامه داد:‌ زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و انتقال اسید به اسکله صادراتی از طریق احداث مخازن ذخیره اسید سولفوریک در بخش دوم طرح (هشت مخزن هر کدام به ظرفیت ۱۴ هزار تن) در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح شامل چهار طرح با مجموع سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۳ و چهار دهم میلیون یورو و ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال بوده و امکان اشتغال مستقیم برای حداقل ۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گفته استاندار هرمزگان، براساس آخرین اطلاعات موجود میزان ذخیره مس دنیا افزون‌ بر ۸۷۰ میلیون تن مس محتوی برآورد شده است و شرکت ملی صنایع مس ایران به نمایندگی از کشور با داشتن ذخیره افزون‌بر ۴۰ میلیون تن مس محتوی، حدود ۴.۶ درصد از ذخایر معدنی مس جهان را به خود اختصاص داده است و در بین شرکت های برتر معدنی دنیا در جایگاه هفتم قرار دارد.

رییس شورای اداری هرمزگان افزود:‌ معدن مس سرچشمه، معدن مس شهر بابک و معدن مس سرنگون در حال حاضر معادن فعال و قابل بهره‌برداری شرکت ملی صنایع مس ایران در استان کرمان و آذربایجان شرقی هستند.

همتی بیان داشت: شرکت مس در سال گذشته تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنستانتره مس و فورش حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان را به عنوان بالاترین رکوردهای تولید و فروش در سال گذشته با همت تمامی پرسنل شرکت ملی صنایع مس ایران تجربه کرد.

کد خبر: ۹۶٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha