۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
میلیون‌ها تن نهاده‌های دامی در انبارهای کشور در حال نابودی است
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

میلیون‌ها تن نهاده‌های دامی در انبارهای کشور در حال نابودی است

سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: اگر به موقع نسبت به ترخیص کالاها اقدام نشود باید کالاهایی که مورد نیاز مردم و دامداران است را معدوم کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل (۴۳) قانون اساسی گفت: دامداران و کشاورزان در حال نابودی هستند و امروز تأمین نهاده‌ها و خوراک دام تبدیل به یک معضل بزرگ در کشور شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان اعلام کرده‌اند که چندین هزار تن کالاهای اساسی در بنادر شمال و جنوب کشور دپو شده و در حال فاسد شدن و نابودی است، اگر به موقع نسبت به ترخیص این کالاها اقدام نشود باید کالاهایی را که مورد نیاز مردم و دامداران است را معدوم کرد.

وی تأکید کرد: مقادیر زیادی از نهاده‌های دامی و روغنی در انبارهای بنادر شمال و جنوب به اظهار مسئولان دپو شده و امروز دام‌ها و طیور گرسنه هستند و دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند. حدود ۴.۵ میلیون تن ذرت دامی و کنجاله‌های سویا و جو دپو شده و به علت عدم تخصیص به موقع ارز و ناهماهنگی در بستر نظام توزیع نهاده‌های دامی و محدودیت‌های ناوگان حمل و نقل داخلی، در حال نابودی است.

علی نیکزاد ثمرین که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تأیید اخطار این نماینده گفت: اگر وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این مورد فکری نکنند، در زمان نه چندان دور ما دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد که تبعات آن به دولت جدید خواهد افتاد.

کد خبر: ۹۶٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha