۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
تسهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی اعلام کرد

تسهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی

راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مطالبات دریانوردان تا حصول به نتیجه پیگیری می‌شود از سهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد ضمن تقدیر از تلاش های دریانوردان و تمامی شرکت های حمل و نقل دریایی، گفت: دریانوردان ایثارگرانه به خدمت در این حوزه ادامه دادندو تمامی ناوگان و ارگان‌های دریایی از جمله  شرکت های نفت‌کش نیروی دریایی سپاه و ارتش شرکت فلات‌قاره با ناوگان خود و همچنین شرکت‌های اکتشافی و خدماتی جستجو و نجات دریایی به‌صورت شبانه‌روزی در این حوزه تلاش کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، به پیام‌های دریافتی از دریانوردان در روز دریانورد اشاره کرد و افزود: محتوای پیام‌های دریافت شده از دریانوردان مطالبه‌هایی بود که جامعه دریانوردان داشتند که تلاش می‌شود تا به بخش عمده‌ای از آنها که درخواست حقوق و دستمزد مناسب و هم تراز با نرخ‌های بین‌المللی است پاسخ داده شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مطالبات دریانوردان با مدیران شرکت‌های کشتیرانی مطرح می‌شود تا به پاسخی مناسب ختم شود.

راستاد در ادامه به دریافت واکسن و اولویت قرار دادن دریانوردان برای واکسن کرونا هم اشاره کرد  گفت : بسیاری از این دریانوردان درخواست داشتند که واکسیناسیون شوند و این یکی از مطالبات آن‌ها بود که ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم  و آن‌ها  گفتند که دریانوردان در اولویت سوم قرار دارند تا بخشی از ریسک و و محدودیت‌های آن‌ها برطرف شود.

وی بخش دیگری از مطالبات دریانوردان را مسکن عنوان کرد و گفت: دریانوردان  درخواست تامین مسکن داشتند و من از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم تا چاره‌جویی به هر  طریقی که امکان پذیر است  انجام دهند و اگر رهنمود و همکاری در این زمینه داشته باشند به ارگان‌های دریایی اعلام کنیم.
راستاد در ادامه به زمینه در قرارداد کاری هم اشاره کرد و گفت: قرارداد مصوب دریایی به‌زودی نهایی می‌شود تا مبنای کار قرار گیرد  همچنین امکانات رفاهی مناسب‌تر و لوازم فردی ایمنی هم از دیگر مکاتبات و مطالبات دریانوردان  بوده‌است  که امیداریم شرکت ها ان ها را در اولویت خود قرار دهند.

وی تسهیل در تمدید گواهینامه را از دیگر موارد مورد پیگیری برشمرد و گفت:  دریانوردان در این زمینه هم مطالباتی  داشتند که ما تلاش می‌کنیم در حداقل زمان ممکن انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی حقوق را به‌صورت ریالی و معادل کمتر از آن  پرداخت می‌کنند گفت:  تکرار دوره‌های آموزشی و بازآموزی و تمدید آموزش به‌صورت شفاهی هم برای ناوگان کمتر از سه هزار هم از دیگر مطالبات دریانوردان بوده‌است که با توجه به آنکه دریانوردان باید در آزمون شفاهی شرکت کنند و این حصول اطمینان باید صورت گیرد و ما همواره سعی کردیم این مطالبات دریانوردان را در اولویت خود قرار دهیم.

کد خبر: ۹۶٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha