۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
اختراع ویلچر برقی پله‌رو مجهز به سیستم هوشمند در گلستان
رییس پارک علم فناوری گلستان خبرداد؛

اختراع ویلچر برقی پله‌رو مجهز به سیستم هوشمند در گلستان

گرگان- رییس پارک علم فناوری گلستان از اختراع ویلچر برقی پله‌رو مجهز به سیستم هوشمند تشخیص موانع و ضد واژگونی، برای نخستین‌بار در کشور به همت محققان پارک علم و فناوری استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان مهدی غفاری اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، دستگاه ویلچر برقی پله‌رو مجهز به سیستم هوشمند تشخیص موانع و ضد واژگون توسط «رئوف اونق»، از هسته‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری و هوشمندسازی شهرستان ترکمن (از مراکز تحت حمایت و هدایت پارک علم و فناوری گلستان) اختراع شد.

وی با اشاره به اینکه ویلچر برقی پله‌رو مجهز به سیستم هوشمند تشخیص موانع و ضد واژگونی است، اظهار کرد: این ویلچر با توجه به دارا بودن جک‌های هیدرولیک که به حفظ تعادل ویلچر در سراشیبی و سرازیری کمک می‌کند، به راحتی می‌تواند از پله‌ها بالا و یا پایین ‌رود و برای حمل بیماران و معلولان سنگین وزن بسیار کاربردی است.

غفاری ادامه داد: پیمایش مسافت بیش از ۱۵ کیلومتر در یک بار شارژ کامل باتری این ویلچر، از قابلیت‌هایی است که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو موتور قوی ۵۰۰ واتی و گیربکس‌های قوی برای این ویلچر در نظر گرفته شده که می‌تواند با قدرت از موانع عبور کند؛ این دستگاه کنترل از راه دور دارد و کنترل دوم بر روی دستگاه نصب می‌شود و بیمار می‌تواند آن را هدایت کند.

رییس پارک علم فناوری گلستان گفت: این دستگاه برای سنین بیش از هفت سال قابل استفاده است و حرکت و پیمایش در خیابان و مکان‌های عمومی، شن‌زار، برف و مناطق کوهپایه‌ای از دیگر مزایای این دستگاه به شمار می‌رود.

کد خبر: ۹۶٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha