۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کمبود زمین زنگ خطر توسعه صنعت گیلان است
رئیس سازمان صمت گیلان:

کمبود زمین زنگ خطر توسعه صنعت گیلان است

رشت- دلق پول، رئیس سازمان صمت گیلان گفت: به دلیل کمبود زمین با محدودیت و رکود در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان مواجه شده ایم و این زنگ خطری برای روند توسعه صنعتی است.

فرهاد دلق پوش در گفتگو با خبرنگار بازار، از پرداخت تسهیلات در قالب«طرح تام» به واحدهای صنعتی گیلان خبر داد. وی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های صنعتی بسیار است، اظهار کرد: تنها در صنعت سلولزی ۳.۵ میلیون متر مکعب تولید انواع مقاطع چوبی قابل رقابت با صنعت اروپا وجود دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان، با تاکید بر اینکه بخش سلولزی نیازمند توجه بیشتر است، ادامه داد: تخصیص مواد اولیه بیشتر برای افزایش ظرفیت تولیدات استان در دستور کار است.

وی درباره طرح تام به واحدهای صنعتی، گفت: وزارت صمت طی قرارداد با دو بانک تجارت و بانک صنعت و معدن با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی واحد های صنعتی و احیا واحدهای راکد، طرح های نیمه تمام و افزایش طرح های فناورانه و حتی تامین مالی صنوف تولیدی در قالب طرح تام کرده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مذکور سهم گیلان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در فاز نخست است.

دلق پوش، سامانه بهین یاب را برای ثبت نام و استفاده از مزایای تسهیلات طرح تام اعلام کرد. به گفته وی، در سه ماه نخست امسال بیش از ۲۸ واحد صنعتی گیلان مطابق با شاخص‌های تعیین شده موفق به ثبت نام برای بهره مندی از طرح مذکور شده‌اند.

رئیس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن در طرح مذکور تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان به واحدهای متقاضی پرداخت کرده است.

وی همچنین کمبود زمین صنعتی را از مشکلات ذکر کرد و یادآور شد: با وجود پیگیری های لازم در این زمینه، تاکنون موفق به تامین منابع برای تخصیص زمین صنعتی نشده ایم.

دلق پوش با بیان اینکه در گیلان با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه هستیم، متذکر شد: در گیلان زمین صنعتی برای واگذاری نداریم و از اواخر سال گذشته به علت کمبود زمین صنعتی با محدودیت و رکود در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان مواجه شده ایم و این زنگ خطری برای روند توسعه صنعتی گیلان است.

به گفته وی، حدود ۳ هزار واحد صنعتی در گیلان در حال فعالیت است که به دلیل کمبود زمین امکان گسترش بیشتر صنعت در این استان وجود ندارد.

کد خبر: ۹۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha