۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
تیغ گرانی بر میوه های تابستانی در بازار خراسان جنوبی/هزینه حمل و نقل قیمت را افزایش داد
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌جنوبی:

تیغ گرانی بر میوه های تابستانی در بازار خراسان جنوبی/هزینه حمل و نقل قیمت را افزایش داد

بیرجند-رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌جنوبی گفت:گران شدن هزینه حمل و نقل و هزینه کارگری و خشکسالی از علل افزایش قیمت میوه در بازار خراسان‌جنوبی است.

محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت میوه‌های تابستانی رو خراسان‌جنوبی به افزایش است به گونه‌ای که نمی‌توان آن را با قیمت تابستان قبل حتی مقایسه کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی درباره دلایل افزایش قیمت میوه‌های تابستانی بیان‌کرد:  گران شدن میوه‌های تابستانه افزایش هزینه‌های حمل و نقل بار، افزایش هزینه‌های کارگری، کمتر شدن تولیدات میوه به علت خشکسالی و آفت‌زدگی برخی محصولات از دلایل گرانی میوه در بازار خراسان‌جنوبی است.

حیدری ادامه‌داد: در یک مثال گیلاس در میدان میوه و تره بار در دو قیمت به فروش می‌رسد که گیلاس با کیفیت متوسط کیلویی بین ۲۵ -۲۶ هزار تومان و گیلاس با کیفیت بالا تا ۳۷ هزار تومان نیز به فروش رفته است.

وی یادآورشد: ما در خراسان‌جنوبی تولیدات گیلاس بسیار کمی داریم و این نوع میوه بیشتر از خراسان‌رضوی و خراسان شمالی وارد استان ما می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه گوجه سبز و برخی از انواع زرد آلو در بهار حتی تا ۱۰۰ هزار تومان هم رسید، افزود: در حال حاضر زردآلود با قیمت در حدود ۳۴ هزار تومان در بازار میوه و تره بار خراسان‌جنوبی به فروش می‌رسد که نسبت به سال قبل تفاوت زیادی دارد.

حیدری گفت: تولید زردآلوی محلی روستاهای اطراف شهرهای خراسان‌جنوبی قیمت آن را تا ۳۴ هزار تومان نگه داشته است ولی اگر این تولیدات نبود و از اطراف وارد استان می‌شد قیمت زرد آلود حتی تا ۶۰- ۷۰ هزار تومان نیز افزایش پیدا می‌کرد.

وی در زمینه افزایش قیمت هندوانه طی هفته‌های اخیر نیز یادآور شد: در بازه زمانی محدودی قیمت هندوانه افزایش پیدا کرد ولی الان با کیلویی در حدود سه هزار و ۲۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هندوانه بیشتر از شهرستان قائن، تایباد و شیراز وارد میدان میوه و تره بار می شود، گفت: اگر هندوانه شیراز وارد میادین میوه و تره بار خراسان‌جنوبی شود، تا کیلویی ۵-۶ هزار تومان نیز به فروش خواهد رسید چرا که هزینه حمل و نقل و کرایه بار نیز بر آن افزود خواهد شد.

کد خبر: ۹۶٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha