۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
۱۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهد کودک‌های سیستان و بلوچستان بیکار شدند
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان:

۱۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهد کودک‌های سیستان و بلوچستان بیکار شدند

زاهدان - مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به تعطیلی مهدهای کودک استان بر اثر شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۰۰ نفر ازبانوان شاغل در مهد کودک‌های استان بیکار شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، عزیزالله جهانتیغ اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور که باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی شده، لازم است خانواده‌ها و صاحبان امتیاز مهدهای کودک ضمن رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمده تعامل را رعایت کنند.

وی گفت: ویروس کرونا باعث بیکار شدن بیش‌از هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی که به عنوان مؤسس، مسئول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشتند شده و عمدتاً آنها را دچار مشکلات اقتصادی در تأمین هزینه‌های اجاره بها، دستمزد کارکنان، مربیان و حق بیمه کرده که لازم است خانواده‌ها و صاحبان مهدهای کودک همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان به سه بند در بخشنامه ارسالی از سوی بهزیستی کشور و ابلاغ آن به تمامی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و افزود: با توجه به ادامه دار شدن تعطیلی مهدهای کودک از سوی دولت (تعطیلی بیش از یک ماه)، هریک از طرفین قرارداد (مهدکودک و اولیا) می‌توانند براساس ماده ۹ قرارداد (حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.

وی بیان کرد: در این بخشنامه با توجه به شرایط به وجود آمده تاکید شده که خانواده‌ها باید تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام کنند و ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماه‌های قبلی هستند.

جهانتیغ ادامه داد: بر اساس این بخشنامه اگر در استانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشند بر اساس همین بند دریافت شهریه اسفند بلامانع است (تبصره یک ماده قرارداد تصریح شده که هزینه استفاده از خدمات به صورت کمتر از یک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود) و بدیهی است دریافت این شهریه شامل خدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه نیست.

وی همچنین در خصوص شهریه فروردین مهدهای کودک گفت: خانواده‌ها برای پرداخت شهریه فروردین بهتر است بعد از کاهش یا عدم وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلات آن اقدام کنند تا دچار ضرر و مشکل نشوند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: مطابق بند دو ماده هشت قرارداد موارد فسخ قرارداد و خاتمه دادن به آن والدین می‌توانند با توجه به شرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های آتی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی برنامه ریزی‌های لازم را برای حمایت از مهدهای کودک پیش‌بینی کرده که از جمله آنها می‌توان به حق بیمه‌ها، پرداخت دستمزد کارکنان و اجاره بها اشاره کرد که در زمان‌های آتی به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر: ۹٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha