۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
سوءمدیریت در حوزه پتروشیمی‌، دلیل کمبود دستکش و مواد ضدعفونی
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

سوءمدیریت در حوزه پتروشیمی‌، دلیل کمبود دستکش و مواد ضدعفونی

عضو کمیسیون انرژی مجلس، نداشتن استراتژی دقیق و واقع‌بینانه در حوزه پتروشیمی‌ها را دلیل کمبود دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و البسه بیمارستانی دانست و گفت: ایجاد صنایع بالادستی پتروشیمی بدون توجه به صنایع پایین‌دستی سیاست غلطی است که از گذشته‌های دور تاکنون ادامه دارد.

به گزارش بازار، اسدالله قره‌خانی به نقش پتروشیمی‌ها در تولید البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده باوجود شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ایجاد صنایع بالادستی پتروشیمی بدون توجه به صنایع پایین‌دستی سیاست غلطی است که از گذشته‌های دور تاکنون ادامه دارد. در واقع از آنجا که صنایع بالادستی صرفا مواد خام تولید می‌کنند باید به تناسب با آن‌ها صنایع پایین‌دستی نیز رونق گیرند اما دولت به این صنایع توجه‌ای نمی‌کند چراکه بیشترین داوطلب سرمایه‌گذاری در صنایع‌ پایین‌دستی "بخش خصوصی" است.

به گفته نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی برخی از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها صرفا به این دلیل آنکه مربوط به دولتی‌ها یا خصولتی‌ها هستند و داشتن ارتباط با دولت، مورد توجه قرار گرفته‌اند اما در کل به بخش پایین‌دستی با تولی‌گری بخش خصوصی توجه‌ای نشده است.  

وی بیان کرد: استفاده از صندوق ذخیره ارزی، گاز ارزان، جایزه صادراتی، اجازه عرضه محصولات خارج از بورس و... ازجمله امتیازهایی است که به صنایع بالادستی ارائه می‌شود، اما در مقابل صنایع پایین دستی به دلیل استفاده از وام‌های گران قیمت، فرآیند اداری طولانی پیش رو، عدم بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی و... باید مواد اولیه خود را خارج از بورس با قیمت گران تهیه کنند به همین دلیل رشد نکرده و تعداد کمی از افراد حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.  

تولیدات پتروشیمی‌های بزرگ در انبارها و مخازن تلنبار شده‌اند

قره خانی اظهار کرد: متاسفانه تولیدات پتروشیمی‌های بزرگ در انبارها و مخازن تلنبار شده‌اند اما اگر صنایع پایین‌دستی متناسب با آن‌ها رشد داشتند، اکنون می‌توانستیم آن‌ها را به محصولات مختلف تبدیل کرده تا برای کشور علاوه‌بر ایجاد اشتغال، درآمدزایی شود.

دلیل کمبود دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و البسه بیمارستانی؛ نداشتن استراتژی دقیق و واقع‌بینانه

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نبود استراتژی واقع‌بینانه و تصمیم‌گیری کلان در حوزه پتروشیمی‌ها مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، اضافه کرد: باوجود تولید مواد اولیه پتروشیمی، کمبود دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و البسه بیمارستانی در این روزها توجیه‌ناپذیر است تا جایی که پیدا کردن یک جفت دستکش برای مردم آرزو شده، این وضعیت ناشی از مدیریت غلط، غلفت و نداشتن استراتژی دقیق واقع‌بینانه نسبت به منافع کشور است.

کد خبر: ۹٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha