۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
ضرر شرکت‌های هواپیمایی نباید از جیب مردم جبران شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

ضرر شرکت‌های هواپیمایی نباید از جیب مردم جبران شود

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: علیرغم اینکه درآمد حاصل از فروش بلیط کفاف بدهی‌ها و هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی را نمی‌دهد اما ایرلاین‌ها نباید ضرر خودشان را از جیب مردم جبران کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، با انتقاد از گرانی بلیط هواپیما، گفت: بحث افزایش قیمت بلیط هواپیما به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا طی چند جلسه در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد ایرلاین‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۶۰ درصد ظرفیتشان استفاده کنند و در مقابل بلیط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. این در حالی است که طی این مدت به ویژه در مناسب‌های مذهبی مانند میلاد امام رضا (ع)، بارها توسط ایرلاین‌ها نقض شده است.

وی با بیان اینکه مجلس و سازمان هواپیمایی کشور باید بر نرخ بلیط ایرلاین‌ها نظارت کنند، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید تلاش کنند با نظارت بیشتر بر فعالیت ایرلاین‌ها سقف افزایش قیمت بلیط‌ها را حفظ کنند تا تبعات ناشی از این افزایش به مردم تحمیل نشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایرلاین‌ها به حق مدعی هستند که افزایش نرخ سوخت و قطعات ضررهای زیادی را به آنها تحمیل کرده است، از طرفی نگهداری هواپیما در این شرایط اقتصادی بسیار پر هزینه بوده و باید تا حدودی به این شرکت‌های هواپیمایی حق داده شود. بسیاری از کارشناسان هم معتقدند نرخ فعلی بلیط هواپیما، هزینه‌های سنگین این شرکت‌ها را جبران نمی‌کند اما باید توجه داشته باشیم که نباید در شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی فعلی، ضررهای ایرلاین‌ها را از جیب مردم پرداخت کنیم.

حسینی با بیان اینکه دولت باید برای نظارت بر قیمت بلیط هواپیماها برنامه داشته باشد تصریح کرد: در حال حاضر ایرلاین‌ها به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت برای دریافت سوخت، بدهکار هستند.

وی با اشاره به بدهی‌های بالای ایرلاین‌ها تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم تا ایرلاین‌ها ضررهای خودشان را از جیب مردم جبران نکنند هرچند به حق درآمد حاصل از فروش بلیط کفاف بدهی‌ها و هزینه‌های آنها را نمی‌دهد و ساختار نظارتی دولت هم هیچ برنامه ای برای این موضوع ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای نرخ بلیط هواپیما باید تصمیم مناسبی گرفته شود تا هم ایرلاین‌ها از ضرر خارج شده و هم هزینه سنگینی به مردم تحمیل نشود. در این مسیر مجلس حتما باید از ابزارهای نظارتی خودش استفاده کند. یقیناً برنامه برای رسیدگی به وضعیت سفرهای هواپیمایی و خروج صنعت هوایی کشور از آشفتگی یکی از ملاک‌های اصلی کمیسیون عمران برای رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی دولت آینده است.

کد خبر: ۹۶٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha