رشد بیش از ۸۴ درصدی ارزش صادرات فرش دستباف
رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد

رشد بیش از ۸۴ درصدی ارزش صادرات فرش دستباف

رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام‌کرد: در دو ماهه نخست امسال در مقایسه با سال قبل، صادرات فرش دستباف رشد ۸۴.۶ درصدی ارزشی و ۲۷۵ درصدی وزنی را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، فرحناز رافع افزود: ژاپن و آلمان دو کشور واردکننده نخست فرش دستباف ایرانی در بین ۳۳ کشور مورد معامله با ایران بوده‌اند.

وی اضافه کرد: نیمی از فرش صادراتی از فرودگاه امام خمینی (ره)، ۴۶ درصد از گمرک مهرآباد و بقیه از سایر گمرکات صادر شده است.

رافع گفت: در این مدت، میزان صادرات کرک و پشم حدود ۳.۴ میلیون دلار با سهم ۷۰.۸ درصد از کل صادرات، سهم صادراتی گبه ۱۳.۱ درصد با ارزش ۶۲۱ هزار دلار و سهم صادراتی فرش ابریشم به میزان ۱۵ درصد با ارزش ۷۲۱ هزار دلار است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، در اردیبهشت‌ماه امسال نیز ۲۱۴.۴ تن فرش دستباف به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با اردیبهشت‌ماه سال گذشته، ۲۸.۵ درصد از نظر ارزشی و ۱۵۵ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان جمهوری اسلامی ایران سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.

کد خبر: ۹۶٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha