۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
«اینشورتک» و «صکوک» ۲ ابزار بهینه مدیریت ریسک و پرتفوی صنعت بیمه در ایران
مدیرعامل فرابورس در میز صنعت بیمه مطرح کرد

«اینشورتک» و «صکوک» ۲ ابزار بهینه مدیریت ریسک و پرتفوی صنعت بیمه در ایران

هامونی، مدیرعامل فرابورس در میز صنعت بیمه به کارکردهای «اینشورتک» و «صکوک» به عنوان دو ابزار کارآمد و بهینه مدیریت ریسک و پرتفوی صنعت بیمه پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، امیر هامونی در میز صنعت بیمه به بیان ضرورت تزریق فناوری‌های نوین مالی و جایگاه فین‌تک در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت:موضوع فناوری‌های نوین در صنعت بیمه (اینشورتک) از جمله فعالیت‌های جذاب این حوزه به شمار می‌رود که با ورود صنعت بیمه به این حوزه و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها انجام می‌شود و کمک می‌کند تا بیمه‌ها قادر شوند از افراد بیمه‌گذار با درجات مختلف ریسک، حق بیمه‌های متفاوتی دریافت کنند.

به گفته هامونی بیمه مرکزی در گذشته راسا کار تصدی‌گری را خود انجام داده و استقلال این نهاد به عنوان نهاد ناظر در برخی بخش‌ها دچار خدشه شده است که به نظر می‌رسد در این حوزه نهاد قانون‌گذار باید فعالیت‌های تصدی‌گری و اجرا را به طور کامل واگذار کند و در این زمینه اوراق بهادار بیمه اتکایی ابزار مناسبی جهت واگذار کردن این ریسک به مابقی شرکت‌های بیمه‌ای به شمار می‌رود.

هامونی با اشاره به اینکه کشورمان در جامعه اکچوئری (SOA) نماینده‌ای ندارد، اظهار کرد: بهتر است شرکت‌های صنعت بیمه ایران همانند سایر کشورهای منطقه چند نفر اکچوئر در این مجمع داشته باشند.

مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه بازار سرمایه در حال طراحی ابزارهای بلندمدت‌تر در این بازار برای بازه‌های زمانی بیش از ۴ سال مانند صکوک‌های با دوره عمر بیش از ۴ سال است، عنوان کرد: مخاطبان این صکوک شرکت‌های بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری هستند زیرا این شرکت‌ها از آنجا که تعهدات بلندمدت دارند بهتر است پرتفوی بلندمدت نیز برای خود درنظر بگیرند تا بهتر بتوانند مدیریت ریسک کنند و مساله دیرش نداشته باشند؛ در واقع این مدل از ابزار بلندمدت و اوراق بلندمدت با پرتفوی بلندمدت شرکت‌های بیمه‌ای می‌تواند منطبق باشد و این خود زیرساختی را در کشور ایجاد می‌کند که به پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد ما کمک می‌کند.

هامونی با بیان اینکه گزارش جامعی در خصوص «صنعت بیمه ایران و جهان و بازار سرمایه» توسط فرابورس تهیه شده است، اشاره کرد: این گزارش برای اطلاع مدیران صنعت بیمه کشور تهیه شده است و بخش‌هایی از این گزارش طی هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد.

کد خبر: ۹۵٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha