۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
هشدار رئیس کمیسیون اقتصادی درباره خطرات رمز ارزهای خارجی؛ ریسک سرمایه گذاری بالاست
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

هشدار رئیس کمیسیون اقتصادی درباره خطرات رمز ارزهای خارجی؛ ریسک سرمایه گذاری بالاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:ما معتقدیم ریسک سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزهای خارجی بسیار بالا است و نظارت از طریق دستگاه‌های حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران بر این مجموعه ها وجود ندارد.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط بازار رمز ارزهای خارجی و ریسک بالایی این حوزه گفت: صحبت ما در این بخش با مردم این است که آنچه به عنوان رمز ارز خارجی مطرح می‌شود این رمز ارزها نمی‌تواند مورد نظارت دستگاه‌های داخلی کشور باشد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی هم به جای اینکه بیاید و به این مجموعه‌ها نظارت کند و  تراکنش های بانکی آنها را مد نظر قرار دهد اخیراً با پیگیری‌هایی که از طریق مجلس انجام شده است اساساً آمده و این مجموعه‌ها را متوقف کرده است، یعنی ما نه توقف را مبنای تصمیم منطقی و کارشناسی در این بخش می‌دانیم و نه رها کردن را که تا به امروز این رویکرد توسط بانک مرکزی اعمال نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضابطه‌مند کردن رمز ارزها نیازمند تعیین چارچوب و ضوابط قانونی است، اظهارداشت: ما معتقدیم ریسک سرمایه گذاری  در حوزه رمز ارزهای خارجی بسیار بالا است از سوی دیگر آن چارچوب لازم هم برای نظارت از طریق دستگاه‌های حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران بر این موارد و مجموعه ها وجود ندارد لذا ما به هیچ عنوان به مردم برای حضور در این بازار و اختصاص منابع شان برای خرید رمزارزهای خارجی و تاکید و توصیه نداریم چراکه هم ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه بالاست و هم امکان نظارت بر اینها در حوزه اقتصادی از طریق دستگاه حاکمیتی فراهم نیست.

پورابراهیمی بیان داشت: بنابراین این موضوع می‌تواند خطرات زیادی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. در بحث رمز ارز با منشاء داخلی هم طبیعتا موضوع متفاوت است و فرآیند آن بر اساس مجوز های داخلی انجام می‌گیرد و تعهدات آن کاملاً تعریف شده است با این حال همان رمز ارز داخلی هم قوانین و مقررات کاملی بر آن مشخص نیست و اشکالاتی را ایجاد کرده است که اخیراً با آن روبرو بودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز تلاش ما این است که انشاالله ظرف چند ماه آینده، هم مقررات و قوانین مرتبط با اولویت رمز ارز های داخلی را عملیاتی کنیم و هم قوانین و مقررات مرتبط با رمز ارزهای منشاء خارجی که بتواند یک مبنا برای کاهش ریسک فعالیت‌های اقتصادی در این بخش باشد.

کد خبر: ۹۵٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha