۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
خدمات ارایه شده توسط وزارت راه و شهرسازی، شناسایی و قیمت تمام شده آن محاسبه می‌شود
در نشست کمیته اجرایی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد مطرح شد

خدمات ارایه شده توسط وزارت راه و شهرسازی، شناسایی و قیمت تمام شده آن محاسبه می‌شود

پنجمین نشست کمیته اجرایی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در ساختمان دادمان با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در ساختمان دادمان تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پنجمین جلسه کمیته اجرایی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد وزارتخانه امروز ششم تیرماه با حضور مسئولان مختلف وزارت‌خانه با بررسی دو دستورِ شناسایی و استانداردسازی خدمات وزارتخانه جهت استفاده در موافقت‌نامه و برنامه‌ریزی جهت اخذ شناسه خدمات وزارتخانه از سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

علی عشاقی مشاور اجرایی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، ضمن ارایه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده به تشریح اهداف برگزاری این نشست‌ها پرداخت.

عشاقی گفت: در نخستین گام، کارگروه نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تشکیل شد و پس از آن کمیته اجرایی شکل گرفت که وظیفه اجرا و استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را در وزارت راه و شهرسازی عهده‌دار شد.

وی یادآور شد: در جلساتی که از سال گذشته آغاز شد با راه‌اندازی سامانه، اطلاعات پرسنل در سامانه وارد و فعالیت‌ها  و اقدامات هرکدام از پرسنل، احصا شد. بعد از احصای فعالیت‌ها، فعالیت‌ها به پرسنل منتسب شد.

مشاور اجرایی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: در مرحله اول موفق شدیم تا قیمت تمام شده فعالیت‌ها و مراکز فعالیت ها به تفکیک برنامه‌های وزارتخانه را به دست بیاوریم.

به گفته عشاقی، هم‌اکنون هدف از برگزاری این نشست این است تا خدماتی که توسط دفاتر مختلف انجام و به ذی نفعان بیرونی ارایه می‌شود، شناسایی و احصا شود. همچنین بعد از شناسایی خدمات برای اقدامات آتی شناسنامه خدمات از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ شود.  

مشاور اجرایی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اهم اقدامات اجرایی انجام شده را نصب نرم‌افزار خریداری شده؛ دریافت اطلاعات عملکرد مالی دوره موردنظر از حوزه مالی، دریافت اطلاعات هزینه پرسنلی ستاد بر اساس انواع رسمی، قراردادی و شرکتی، دریافت اطلاعات عملکردی فعالیت‌های وزارتخانه، برگزاری جلسات توجیهی و مفهومی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد برای نمایندگان معرفی‌شده توسط کلیه واحدهای پشتیبانی و عملیاتی وزارتخانه برشمرد.

به گفته عشاقی، انجام آموزش‌های مفهومی و کاربردی موردنیاز، اظهارنظر نمایندگان کلیه واحدهای ستادی در خصوص فعالیت‌های شناسایی شده، انتساب پرسنل به فعالیت‌های شناسایی شده از طریق خوداظهاری و تایید مدیر هر بخش، جمع‌آوری اطلاعات محرک‌های هزینه موردنیاز از کلیه واحدهای ستادی وزارتخانه، تسهیم هزینه‌ها از طریق انتساب هزینه‌ها به مراکز فعالیت و فعالیت‌های پشتیبان به فعالیت های اصلی از دیگر اقدامات اجرایی انجام شده است.

کد خبر: ۹۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha