۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
معاملات مصرفی مردم از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

معاملات مصرفی مردم از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند

صفائی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید براساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مصرف‌کننده اصلی مالیات نمی‌پردازد، در واقع در طرح مذکور سازوکاری پیش‌بینی شده که سوداگران ملزم به پرداخت مالیات ‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد صفائی دلوئی با اشاره به مزایای طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: طرح عایدی بر سرمایه بر ۵ کالای زمین، مسکن، ارز، طلا و خودرو وضع می‌شود؛ براساس این طرح مصرف‌کننده اصلی مالیات نمی‌پردازد، چراکه برای آنها سرانه مصرف در نظر گرفته شده در واقع در طرح مذکور سازوکاری پیش‌بینی شده که سوداگران ملزم به پرداخت مالیات ‌شوند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: تدوین طرح عایدی بر سرمایه به منظور درآمدزایی برای دولت نیست، دریافت این نوع مالیات در صورت اجرای دقیق از هدایت سرمایه‌ها به سمت سوداگری جلوگیری کرده و نقدینگی را به سمت تولید روانه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اگر سامانه‌ پایانه‌های فروشگاهی و سایر سامانه‌های مالیاتی به درستی اجرایی شود، سرمایه‌ها به جای اینکه به سمت سوداگری رود به سوی تولید روانه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت رونق تولید در کشور، متناسب شدن عرضه و کالا را راهکار ساماندهی قیمت‌ها دانست و تصریح کرد: هرچند در حال حاضر کالا در بازار موجود است اما به دلیل کمبود برخی از آنها قیمت‌ها افزایشی است در حالیکه اگر با جلوگیری از سوداگری‌ها، تولید رشد مناسبی خواهد داشت در نتیجه قیمت‌ها متعادل می‌شود.

کد خبر: ۹۵٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha