۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
دفاتر ثبت اسناد رسمی استان مرکزی از فردا تا پایان اسفندماه ۹۸ تعطیل هستند
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی:

دفاتر ثبت اسناد رسمی استان مرکزی از فردا تا پایان اسفندماه ۹۸ تعطیل هستند

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: دفاتر ثبت اسناد رسمی استان مرکزی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از فردا تا پایان اسفندماه ۹۸ تعطیل هستند.

سید رضا صدری در گفتگو با خبرنگار بازار، از تعطیلی تمام دفاتر ثبت اسناد رسمی استان مرکزی از فردا ۲۶ اسفند ماه تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

صدری با بیان اینکه در مدت ذکر شده در دفاتر اسناد رسمی هیچگونه خدماتی ارائه نخواهد شد گفت: این تصمیم به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

وی در خصوص اجرای طرح کاداست در استان مرکزی بیان کرد: سندهایی که تا قبل از سال ۵۴ صادر شده فاقد طول و ابعاد و مساحت بود و از سال ۵۴ تا سال ۹۶ – ۹۷ بر مبنای طول و مساحت بود و دقت عمل بالا را برخی اسناد نداشتند.

صدری گفت: در حال حاضر با اسناد مالکیت کاداستری که دارای مختصات طول و عرض جغرافیایی است از اختلافات و تعارضات پیش آمده در سال‌های گذشته جلوگیری می‌شود و با توجه به اینکه یک سوم پرونده‌های اعلامی دادگستری‌ها و قوه قضائیه به پرونده‌های مرتبط با زمین و اداره ثبت اسناد اختصاص دارد، با اجرای طرح کاداست آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی بازه زمانی پنج ساله را برای اجرای کاداست معین کرده بود و این طرح باید پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسید، اما به دلیل کمبود اعتبارات تنها بیش از ۹۵ درصد کاداست شهری به پایان رسیده و کاداست روستایی توفیق چندانی به دست نداده و انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم بتوان این طرح را به سرانجام رساند.

کد خبر: ۹٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha