۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
آزاد سازی ۱۶ میلیارد دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی

آزاد سازی ۱۶ میلیارد دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی

از ابتدای تأسیس صندوق توسعه ملی تا کنون، حدود ۱۶ میلیارد دلار از منابع ارزی که در حساب‌های صندوق بلوکه و مسدود شده بود آزاد و برای تأمین مالی طرح‌های جدید در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از صندوق توسعه ملی، با ابطال مسدودی طرح‌های غیر فعال و کاهش مسدودی طرح‌هایی که به دلایل مختلف امکان بهره‌گیری از کل منابع درخواستی را نداشته اند؛ هم اکنون امکان بهره‌برداری این منابع توسط سایر متقاضیان فراهم شده است.

از آثار مثبت این اقدام می‌توان به شفافیت میزان تعهدات ارزی صندوق توسعه ملی به متقاضیان و همچنین امکان تامین منابع طرح‌های جدید واجد شرایط اشاره کرد که تا حد زیادی از بلا تکلیف ماندن منابع ارزی کشور جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است؛ حدود ۷۷ درصد از کل منابع ارزی آزاد شده مربوط به طرح‌هایی است که از زمان تاسیس تا پایان سال ۱۳۹۵ برای آن‌ها مسدودی صادر شده، اما به دلایل مختلف امکان استفاده از این منابع را نداشته اند. ضمن آنکه از مبلغ ۱۶ میلیارد دلار مذکور، بیش از ۷.۲ میلیارد دلار آن در سال‌های ۹۸ و ۹۹ رفع مسدودی شده و به چرخه‌ی تأمین مالی طرح‌های متقاضی تسهیلات از صندوق توسعه ملی بازگشته است.

کد خبر: ۹۵٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha