۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
پرونده تخلف ۷۴ میلیون دلاری برای ارز ۴۲۰۰ تومانی در استان بوشهر
بازرس کل استان بوشهر خبر داد

پرونده تخلف ۷۴ میلیون دلاری برای ارز ۴۲۰۰ تومانی در استان بوشهر

بوشهر- شهبازی بازرس کل استان بوشهر از تشکیل پرونده تخلف ۷۴ میلیون دلاری برای ارز ۴۲۰۰ تومانی در استان بوشهر خبر داد.

اسحاق شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: شهید دکتر بهشتی از افراد مهم و تاثیرگذار نظام اسلامی است و به فرموده امام راحل، "بهشتی یک ملت بود" و یاد و نام این شهید والامقام را گرامی می‌داریم.

وی افزود: سازمان بازرسی استان بوشهر در راستای مقابله با فساد به ویژه فساد اداری سازمان‌یافته، عزمی جزم دارد و در این مسیر با هیچ کسی تعارف نداریم.

بازرس کل استان بوشهر خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از جرم و نظارت بر اجرای قانون از تمام تجربه و توان و ظرفیت سازمان بازرسی بهره می‌بریم و با هر گونه فساد در هر رده‌ای قاطعانه برخورد می‌کنیم.

شهبازی به برخورد با سوء‌استفاده‌کنندگان از ارز دولتی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: تعدادی از افراد، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده بودند اما به تعهدات ارزی خود به سیستم بانکی عمل نکردند و پرونده‌ای با ارزش ۷۴ میلیون دلار برای این موضوع تشکیل شده که البته تحقیقات و پیگیری‌ها ادامه دارد و تعدادی افراد بخاطر این پرونده بازداشت شده‌اند.

وی همچنین به تخلف برخی افراد در ارتباط با ارز ناشی از صادرات به سامانه نیمایی نیز ابراز داشت: تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی که ارز حاصل از صادرات را در بازار آزاد به فروش رسانده بودند نیز شناسایی شده‌اند که بالغ بر ۳۸ میلیون یورو تخلف در این عرصه صورت گرفته است.

بازرس کل استان بوشهر به مدیران ادارات و اعضای شوراها و شهرداران توصیه کرد با مطالعه دقیق قوانین و مقررات مالی و اداری، از هر گونه فساد اداری و مالی در زیرمجموعه خود پیشگیری کنند تا حق مردم ضایع نشود و مشکلی برای کسی به وجود نیاید.

کد خبر: ۹۵٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha