۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
کاهش ۳۰ درصدی روان آب رودخانه‌ها در آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

کاهش ۳۰ درصدی روان آب رودخانه‌ها در آذربایجان شرقی

تبریز- غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی از کاهش ۳۰ درصدی روان آب رودخانه ها در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته شاهد کاهش ۲۵ درصدی بارش ها بودیم.

یوسف غفارزاده در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: امسال ورودی آب به سدهای استان کاهش ۲۵ درصدی داشته و همچنین پوشش برف نیزبه میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است که نشان از وضعیت نامساعد آبی در استان است.

وی ادامه داد: برای تامین آب مورد نیاز مردم استان و شهر تبریز باید ۸۰۰ لیتر در ثانیه به میزان آب تولیدی اضافه می کردیم که تاکنون با اجرای پروژه های حفر چاه و جداسازی آب شرب از آب صنعتی در آذربایجان شرقی موفق شده ایم به میزان ۴۵۰ لیتر در ثانیه به میزان آب تولیدی اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: با افتتاح خط انتقال آب نهند به تبریز به میزان ۳۵۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب تولیدی افزوده خواهد شد.

غفارزاده با اشاره به اینکه در موضوع تولید و مصرف آب سربه سر هستیم، ادامه داد: از مردم استان می خواهیم مدیریت مصرف را در اولویت قرار دهند. گرمی بی سابقه هوا که در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده و همچنین شیوع ویروس کرونا باعث افزایش مصرف آب شده است.

وی با بیان اینکه تا امروز در استان قطعی آب نداشته ایم، گفت: اگر شهروندان به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند پیک مصرفی تابستان را با موفقیت پشت سر می گذاریم.

کد خبر: ۹۵٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha