۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
طرح مراقبت از شیوع «کرونا» در افراد بی خانمان آغاز شد
با همکاری سازمان بهزیستی

طرح مراقبت از شیوع «کرونا» در افراد بی خانمان آغاز شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی خانمان و کارتن خواب مصرف‌کننده مواد در سراسر کشور، از روز ۲۵ اسفندماه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بهزیستی، وحید قبادی دانا با اشاره به آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی خانمان و کارتن خواب مصرف‌کننده مواد از روز ۲۵ اسفندماه، گفت: این طرح باعث کاهش شیوع بیماری در این افراد (که عمدتا به علت سو تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی بدن و مستعد ابتلا به بیماری کرونا ویروس هستند) خواهد شد. همچنین باعث کاهش خطر انتقال ویروس به عامه مردم می شود، چرا که این افراد در سطح جامعه و  شهر حضور دارند.

وی افزود: این طرح با همکاری و اختصاص ۴ و نیم میلیارد تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین اختصاص ۴ و نیم میلیارد تومان دیگر از طرف سازمان بهزیستی انجام می شود که در مجموع ۹ میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص یافته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در خلال این طرح، آموزش و آگاهی بخشی به افراد بی خانمان و کارتن خواب های مصرف کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا، داده می شود. همچنین آموزش های لازم برای رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری، بسته های بهداشتی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ماسک و... نیز به آنان تحویل داده می شود.

وی در ادامه گفت:همچنین غربالگری علامتی این افراد در محل‌های تجمع  و پاتوقهای آنها صورت می گیرد و افرادی که دارای علامت هستند جهت درمان به اورژانس ارجاع می‌شوند.
وحید قبادی دانا با اشاره به اینکه این خدمات از طریق خدمات سیار کاهش آسیب صورت می گیرد، گفت: ۲۲۶ مرکز کاهش آسیب تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب سرپناه های شبانه و مراکز گذری فعالیت می کنند. همچنین ۲۴۵ تیم سیار و ۳۰ مجموعه مرکز متحرک (موبایل ون) سازمان بهزیستی در سطح کشور وجود دارد که در اجرای این طرح افراد آموزش دیده تیم های سیار در مراکز تجمعی و پاتوق‌های افراد حضور پیدا می‌کنند و این خدمات را ارائه می‌کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود:این خدمات در مراکز گذری و سرپناه های شبانه و ایستگاه‌های کاهش آسیب و با همکاری موسسات غیردولتی و خیریه های فعال در زمینه ساماندهی افراد بی خانمان و کارتن خواب ها در تهران، کلان شهرها و ۳۱ استان در سطح کشور  انجام خواهد شد و ان شاء الله  تا پایان کنترل بیماری کرونا، ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۹٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha