بیمه کارگران از مشکلات تولیدکنندگان صنعت پوشاک است
تولیدکننده پوشاک داخلی:

بیمه کارگران از مشکلات تولیدکنندگان صنعت پوشاک است

بازپور، تولیدکننده پوشاک با اشاره به بیمه نکردن نیروها در خصوص دلیل این اقدام گفت: ما ظرفیت اینکه یک نیرو در یک مجموعه سال ها کار کند را نداریم به همین دلیل نیروها بیمه نمی شوند.

به گزارش بازار، حبیب الله انصاری به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی به خاطر اینکه از سرمایه خودش حمایت می کند و حامی پیشرفتش است تلاش می کند برای استفاده از سرمایه گذاری که انجام داده و برای نشان دادن حرکتی در راستای توسعه صنعت، مدیریتی عمل می کند. این مدیریت موقت نیست و قصد دارد از سرمایه های خود بهره برداری کند.

در ادامه زهرا بازپور با اشاره به بیمه نکردن نیروها در خصوص دلیل این اقدام گفت: ما نمی توانیم نیروها را به صورت دایم نگه داریم در واقع ظرفیت اینکه یک نیرو در یک مجموعه سال ها کار کند نداریم به همین دلیل نیروها بیمه نمی شوند حتی کسانی که در این حوزه از تجربیات خوبی برخوردارند.

این تولیدکننده پوشاک از گرانی مواد اولیه و تاثیر آن بر نوع دوخت و حتی فرهنگ جامعه گفت و اظهار کرد: وقتی قیمت یک دکمه صد در صد افزایش پیدا می کند، تولید کنندگان مانتو برای کاهش هزینه های تولید به جای دکمه از قزن استفاده می کنند و یا مانتوها را جلو باز طراحی می کنند و می دوزند.

وی به دیگر مشکلاتی که دامن گیر کارگران صنعت پوشاک شده اشاره و عنوان کرد: با وجود افزایش قیمت مانتو ولی متاسفانه مزد چرخکار و یا خیاط تفاوت آنچنانی نسبت به چهار سال پیش نکرده است. منشا این اختلاف قسمت مشخص نیست و هرکسی بهانه ای می آورد.

بازپور افزود: متاسفانه حقوق کارگران نسبت به تورم افزایشی نداشته است و به همین علت ما تولید کنندگان اکثر خیاط هایمان را داریم از دست می دهیم چون هزینه های زندگی شان از این شغل دیگر تامین نمی شود.

وی بیان کرد: تقریبا اکثر کارگاه های تولیدی بسته شده اند و مابقی نیز با تعداد کارگر کم در حال فعالیت هستند و فقط منتظر بازار برای تولیدند و فقط با ظرفیت کمی تولید می کنند.

این تولیدکننده پوشاک با بیان اینکه مواد اولیه ای که برای دوخت پوشاک به کار می رود مرغوب نیستند، اظهار کرد: اکثر پوشاکی که ما تولید می کنند از پارچه های چینی درجه دو و سه هستند و اگر بخواهیم از جنس مرغوب تری استفاده کنیم قیمت تمام شده زیاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر تولیدی های پوشاک در مشهد بدون مجوز فعال هستند، تصریح کرد: گرفتن مجوز دردسر دارد و به هزینه هایش نمی صرفد و در نهایت به جای گرفتن وام که با داشتن مجوز می توانیم با صرف هزینه بالا بگیریم، می شود با داشتن چک هایی که در بازار داریم این مبلغ را تامین کنیم. پس معمولا به دنبال مجوز نیستیم.

بازپور با بیان اینکه در تولید مانتو تنها پارچه وارد می شود، توضیح داد: ما فقط پارچه های چینی را داریم که وارد بازار می شود و مدل ها اکثرا تولید مزونی و یا طراحان داخلی کارها را طراحی می کنند. ما هر فصل، در هر سری برش مان هر دو هفته تغییر می کند.

در ادامه علی فخر موحدی با اشاره به توجه به فرامین رهبر انقلاب در خصوص شعارهای سال اظهار کرد: اگر ۱۵ سالی که رهبر معظم انقلاب راجع به تولید و اقتصاد به ما دستورات خوبی را در ابتدای سال فرمودند مسئولین به این فرامین گوش داده بودند قطعا به این مشکلات نمی خوردیم. سال ۱۴۰۰ سال حمایت از تولید و رفع موانع تولید است.

وی به مقررات بانکی و شرایط وام گیرندگان اشاره کرد و متذکر شد: اگر بانک ها از بنگاه داری که در طی دهه های گذشته به آن پرداخته اند به سمت مسئولیت واقعی و حقیقی خودشان یعنی حمایت از مجموعه های تولیدی و ارائه وام های درست به افراد درست است، نشان دهند، می توان یکی از چالش های پیش روی تولید کنندگان را بکاهیم. ما اکنون مشکلات عمده ای در سطح کشور در بانک های مختلف داریم برای پول هایی که غیر قابل بر گشت است.

این تولید کننده جذب سرمایه گذاری در صادرات را حائز اهمیت نامید و گفت: برای جذب سرمایه گذاری خارجی یک کشوری مانند ایران به عنوان کشور میزبان در خصوص آماده سازی زیرساخت ها و ظرفیت های متنوع باید دارای اهمیت اساسی باشد.

کد خبر: ۹۵٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha