۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کاهش ۹.۷ درصدی نرخ برابری دلار با ریال در زمستان ۹۹
نسبت به پاییز ۹۹ صورت گرفت؛

کاهش ۹.۷ درصدی نرخ برابری دلار با ریال در زمستان ۹۹

متوسط نرخ برابری دلار و یورو با ریال در بازار آزاد به ترتیب برابر ۲۴۵ هزارو ۳۶۴ و ۲۹۶ هزار و ۵۰۴ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۹.۷ و ٧.٨ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار، مرکز آمار گزارش فصلی اقتصاد ایران در زمستان ١٣٩٩ را منتشر کرد که بر این اساس:

۱. محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در فصل زمستان ١٣٩٩ به رقم ١٥٧٥٣٤٣ میلیارد ریال بوده است. در این فصل رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب ٦,٨ و ٣.٣ درصد بوده است.

٢. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فصل زمستان ١٣٩٩ (برمبنای سال ١٣٩٥) رقم ٢٩٢,٢ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٣٦.٤ درصد بوده است.

٣. نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیشتر ٩,٧ درصد بوده است که نسبت به فصل پاییز ١٣٩٩، ٠.٣ واحد افزایش داشته است.

۴. در فصل زمستان ١٣٩٩ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور برابر ٥٢٣٧١ فقره بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل١٢,٩ درصد افزایش داشته است. از این تعداد پروانه ٩٢.٢ درصد مربوط به احداث ساختمان و ٧.٨ درصد مربوط به افزایش بنا بوده است.

۵. جمع کل نقدینگی کشور به ٣٤٧٦١,٧ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ١٣٩٨، ٤٠.٦ درصد رشد داشته است.

۶. در پایان فصل زمستان ١٣٩٩ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ٩,١ درصد کاهش نسبت به فصل گذشته به ١٣٠٧٧٠٧ واحد رسیده است.

۷. ارزش صادرات گمرکی ٩٨٠٦ میلیون دلار بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢,٧ درصد افزایش داشته است. همچنین در این فصل ارزش واردات گمرکی ١١٩٢٨ میلیون دلار بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل٠.٢ درصد افزایش داشته است.

۸. متوسط نرخ برابری دلار و یورو با ریال در بازار آزاد به ترتیب برابر ٢٤٥٣٦٤ و ٢٩٦٥٠٤ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل به ترتیب ٩,٧ و ٧.٨ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۹۵٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha