۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
ضرورت عدم آبیاری مزارع برای جلوگیری از خسارت
معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد:

ضرورت عدم آبیاری مزارع برای جلوگیری از خسارت

اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به کشاورزان توصیه می شود برای جلوگیری از خوابیدگی مزارع اقدام به قطع آبیاری کنند.

محمد قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی در هفته آخر سال ۹۸ در شمال استان شاهد بارش قابل ملاحظه ای خواهیم بود.

وی در این باره افزود: بر اساس این پیش بینی در روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳.۴ میلی متر،پنجشنبه ۲۹ اسفند ۵.۷ میلی متر و جمعه ۱ فروردین. ۳.۲ میلی متر بارش رحمت الهی رخ خواهد داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می شود برای جلوگیری از خوابیدگی مزارع اقدام به قطع آبیاری کنند همچنین کود سرک دوره پر شدن دانه در مزارع پیش کار و مرحله پایان پنجه زنی تا طویل شدن ساقه در مزارع تاخیری صورت پذیرد.

قاسمی نژاد گفت: با توجه به مساعد شدن دما و رطوبت پس از بارندگی و بیماری هایی همچون زنگ ها سپتوریوز و فوزاریوم عملیات مبارزه همچنان ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی ریزش گله های جدید و قرار گرفتن خوزستان در رینگ اول ریزش ملخ(بر اساس پیش بینیFAO ، سازمان حفظ نباتات و تحلیل ستاد مبارزه باملخ خوزستان) رصد و پایش ملخ با قوت ادامه دارد؛ همچنین آفت سن گندم به ویژه در مناطق کوهپایه ای پایش شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تشکیل ستاد برداشت و ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان ها و آمادگی برای برداشت محصولات پاییزه به ویژه چغندر قند و کلزا و گندم و مقابله با ملخ نیز خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز نیز کشیک هایی جهت امور ذکر شده تشکیل می شود.

کد خبر: ۹٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha