۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
بازار سهام آسیا و اقیانوسیه سبزپوش شد

بازار سهام آسیا و اقیانوسیه سبزپوش شد

شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ یک درصد جهش کرد و افزایش اس اند پی ۵۰۰ در وال استریت رکورد جدیدی زد و قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش داشت.

 به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در معاملات روز جمعه سهام های آسیا و اقیانوسیه جهش کرد پس از این که اس اند پی ۵۰۰ در شب گذشته وال استریت به بالاترین سطح رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ منجر به افزایش سود در بازارهای بزرگ منطقه شد و ۱.۱۴ درصد جهش کرد. سهام شرکت های فناوری چینی افزایش یافت. سهام های چین نیز افزایش داشت و کامپوزیت شانگهای ۰.۷۹ درصد رشد کرد در حالی که شنژن ۱.۰۷۳ درصد رشد داشت.

نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۷۲ درصد افزایش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۷ درصد افزایش یافت. کاسپای کره جنوبی ۰.۶ درصد افزایش یافت. اس اند پی / ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا ۰.۴۵ درصد بالاتر بود. ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۸ درصد افزایش یافت.

XPeng سازنده وسایل نقلیه الکتریکی چینی ازشروع عرضه عمومی خود در هنگ کنگ خبر داد. این شرکت گفت قیمت پیشنهادی برای عرضه عمومی هنگ کنگ برای هر سهم بیش از ۱۸۰.۰۰ دلار هنگ کنگ نخواهد بود (۲۳ دلار). قرار است این شرکت یک لیست اولیه دوگانه داشته باشد که آن را تحت قوانین و نظارت بر تنظیم کننده های ایالات متحده و هنگ کنگ قرار دهد.

در وال استریت، اس اند پی ۵۰۰ یک شبه، با افزایش ۰.۵۸ درصد به رکورد جدیدی رسید که بالاترین رقم معادل ۴۲۶۶.۴۹ بود. شاخص صنعتی داو جونز با ۳۲۲.۵۸ واحد جهش به ۳۴۱۹۶.۸۲ واحد رسید در حالیکه نزداک با ۰.۶۹ درصد افزایش به ۱۴۳۶۹۱.۷۱ واحد رسید. این افزایش پس از آن بود که جو بایدن، پس از ملاقات با سناتورهای دو حزب اعلام کرد کاخ سفید به توافق زیرساختی رسیده است.

کد خبر: ۹۵٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha