۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
تحریم؛ موتور محرک تولید لوازم خانگی
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی عنوان کرد

تحریم؛ موتور محرک تولید لوازم خانگی

غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش ۷۰ درصدی تولید لوازم خانگی گفت و افزود: حذف برندهای خارجی بواسطه تحریم ها بازار را در اختیار تولید کننده داخلی گذاشت.

به گزارش بازار، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن تایید رشد تولید ۷۸ درصدی در تولید لوازم خانگی، گفت: بعد از یک وقفه دو تا سه ماهه از خروج تولید کنندگان خارجی، تولید کنندگان داخلی توانستند جای آنان را در بازار پر کنند و بازار کشور را در اختیار بگیرند.

غرنوی ملاک اصلی کار اقتصادی را کشش بازار عنوان کرد و گفت: وقتی که بواسطه تحریم‌های تولید کنندگان خارجی از ایران رفتند بازار در اختیار تولیدات داخلی قرار گرفت و ۱۵۰۰ تولید کننده لوازم خانگی امروزه بر سر ۶ میلیارد دلار نیاز کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.
او با بیان اینکه یک سوم بازار لوازم خانگی هنوز در اختیار پدیده قاچاق است، افزود: هنوز دو میلیارد دلار نیاز بازار داخلی کالای قاچاق است.
 
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در کشور ۲۲۰ تولید کننده یخچال داخلی وجود دارد از قاچاق سازمان یافته و غیر سازمان یافته گفت و افزود: معلوم نیست که چه دستی در کار است که جلوی قاچاق کالای خارجی گرفته نمی‌شود.

او گفت: مردم ۸۰ درصد نیاز خود را از لوازم خانگی تولید داخل تامین می‌کنند.

حمیدرضا غزنوی گفت: در روزهای تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید شده است.

او از تایید توافق برای ترخیص بیش از ۴۰۰ کانتیر لوازم خانگی خارجی متوقف شده در گمرک گفت و افزود: ثبت سفارش این حجم لوازم خانگی خارجی برای سال‌های قبل است که در انبارهای داخلی دپو شده است و چهار روز پیش وزارت صمت و بانک مرکزی و گمرک ایران برای ترخیص این محموله به توافق رسیدند.
 
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی مساعدت قوه قضائیه برای برخورد با ورود قاچاق کالا به کشور را خواستار شد.

کد خبر: ۹۵٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha