۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
کابینه جدید دولت، منافع بنگاه های اقتصادی را در نظر داشته باشد
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی بانک تجارت:

کابینه جدید دولت، منافع بنگاه های اقتصادی را در نظر داشته باشد

گزارش های دو ماهه ابتدای سال جاری، در بسیاری از صنایع و معادن حاکی از رشد سود شرکت های بورسی و فرابورسی است که می تواند زمینه امیدواری را برای سهامداران رقم بزند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، احسان رضاپور مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی بانک تجارت با بیان این مطلب، بازار سرمایه را تحت تأثیر جدی عوامل مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور خواند، گفت: چنانچه در ماه های آتی فاکتورهایی به بازار مخابره شود که تاثیر منفی و کاهشی روی بازار نگذارد با در نظر گرفتن شرایط بنیادی شرکت ها می توان به روزهای آتی بازار امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب که مجموعه ای از فاکتورهای اقتصادی وجود دارد که سیاست گذاری در مورد آنها توسط دولت و مجلس بر بازار سرمایه اثر می گذارد، اظهار داشت: فاکتورهایی که روی بازار سرمایه تاثیر می گذارند، فاکتورهایی اقتصادی هستند. هر گونه تغییر در فاکتورها اثر سود و زیانی در شرکت ها می گذارد و به طور حتم تاثیر پایه ای بر بازار سرمایه دارد.

وی تاکید کرد: چنانچه رویکرد مسئولان کشور در جهت ارائه فاکتورهای موثر بر بهای تمام شده شرکت ها باشد و در این زمینه تدابیری نیز اندیشیده شده باشد، فضای رقابتی آنها نسبت به شرکت های بین المللی حفظ خواهد شد و شرکت ها در فروش و صادرات محصولات خود، ضمن تامین بازار داخلی در شرایط نسبتا معقول، منصفانه و مناسبی قرار می گیرند.

رضاپور بر حفظ منافع بنگاه های اقتصادی و فعالان بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: امیدواریم با توجه به نفوذ بازار سرمایه در کشور و استقرار تیم جدید دولت و نگرشی که کابینه جدید در جهت توسعه و عمق بخشی به بازار دارد، دغدغه ای برای بازار وجود نداشته باشد.

این فعال بازار سرمایه تعیین تکلیف برجام توسط کابینه جدید را یکی از عوامل موثر بر بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: نقش دولت در حرکت نقدینگی بر بازارهای مختلف موثر است تا فرصت های خوبی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی بانک تجارت در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: به جز مسائل اقتصادی داخلی، قیمت های جهانی شدت روند فروش بنگاه های ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: هر اندازه سیاست ها به سمت و سوی واقعی شدن اقتصاد پیش رود و از محدودیت ها و ممنوعیت ها خارج شویم، وضعیت خوبی در بنگاه های اقتصادی کشور فراهم می شود و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه صنعت و فعالیت های اقتصادی و افزایش تولید در کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۹۵٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha