۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
ضرورت معرفی صنایع دستی آبادان/ تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان پرداخت شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت معرفی صنایع دستی آبادان/ تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان پرداخت شود

آبادان- سپهرسبحانی، یک فعال صنایع دستی آبادان گفت: علیرغم اینکه محصولات صنایع دستی آبادان و خرمشهر به صورت حرفه‌ای و تخصصی تولید می‌شوند اما بسیاری از فعالان متخصص این دو شهر ناشناخته هستند.

زهرا سپهرسبحانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت با توجه به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» باید اقداماتی همچون اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان کارگاه‌های زودبازده و خانگی و همچنین جلوگیری از قاچاق کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود را انجام دهد.

وی با اشاره به انتظارات فعالان صنایع دستی از دولت افزود: تبلیغات موثر و معرفی تولیدات صنایع دستی از طریق رسانه‌های جمعی، اعطای تسهیلات با کارمزد پایین و برگزاری نمایشگاه‌های ادواری در سطح منطقه و کشور باید در دستور کار دولت باشد.

این فعال صنایع دستی آبادان تحریم‌های بانکی و کالا و همچنین عدم حمایت لازم و کافی از تولیدکنندگان صنایع دستی را مهم‌ترین موانع پیش روی صادرات عنوان کرد و گفت: فعالان صنایع دستی و کسب و کارهای کوچک هنری باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

سپهرسبحانی با تاکید بر ضرورت معرفی فعالان صنایع دستی از طریق رسانه‌ها در راستای ایجاد ارتباط بین آنها و فعالان اقتصادی، توضیح داد: علیرغم اینکه محصولات صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت حرفه‌ای و تخصصی تولید می‌شوند اما بسیاری از فعالان صنایع دستی متخصص این دو شهر ناشناخته هستند و بستر کافی برای تشویق و حمایت از آنها و معرفی هنرمندان وجود ندارد.

کد خبر: ۹۵٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha