۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
عملیات بازار باز اهرمی برای تنظیم بازار پول و روابط بین بانکی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

عملیات بازار باز اهرمی برای تنظیم بازار پول و روابط بین بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید عملیات بازار باز اهرمی برای تنظیم بازار پول و روابط بین بانکی است، که می تواند با جمع آوری نقدینگی موجود در کشور کاهش تورم را رقم زند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تاثیر فعالیت عملیات بازار باز بر حجم نقدینگی، گفت: عملیات بازار باز ابزار مناسبی است که بانک‌های مرکزی دنیا برای مدیریت بازار پول کشور به کار می‌گیرند زیرا در سیستم اقتصادی اگر بانک‌ها به منابع مالی نیاز داشته باشند از یکدیگر قرض می‌گیرند اما آز آنجایی که هزینه تجهیز پول برای بانک‌ها در این شیوه زیاد است، تامین مالی آنها با مشکلات بسیاری همراه است.

عملیات بازار باز می تواند با جمع آوری نقدینگی موجود در کشور کاهش تورم را رقم زند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در عملیات بازار باز، بانک مرکزی از یک سو می تواند با فروش اوراق مالی، منابع موردنیاز بانک‌ها را تامین کند و از سوی دیگر نقدینگی موجود در جامعه را جذب کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عملیات بازار باز اهرمی برای تنظیم بازار پول و روابط بین بانکی است، اظهار کرد: عملیات بازار باز می تواند با جمع آوری نقدینگی موجود در کشور کاهش تورم را رقم زند.

نقدینگی موجود در ایران مُهر تاییدی بر ضرورت به کارگیری هرچه سریعتر عملیات بازار باز

این نماینده مردم در مجلس دهم، نقدینگی موجود در ایران را مُهر تاییدی بر ضرورت به کارگیری هرچه سریعتر عملیات بازار باز  دانست و ادامه داد: هدف اصلی اجرای عملیات بازار باز تنظیم بازار پول است که با تحقق این مهم نیز تورم تا حدودی کنترل می شود.

کد خبر: ۹٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha