۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
بهره‌گیری از ظرفیت همکاری‌های مشترک شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی
رئیس اداره دفتر اروپا سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

بهره‌گیری از ظرفیت همکاری‌های مشترک شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی

رئیس اداره اروپای دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت گفت: موقعیت استراتژیک خوب ایران در منطقه زمینه استفاده از ظرفیت‌های متعدد همکاری را برای شرکت‌های اسپانیایی و ایرانی فراهم کرده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد جلالی‌پور در همایش مجازی روز ملی اسپانیا اجرایی کردن نقشه راه همکاری‌های دو کشور را که طی اولین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اسپانیا به امضا رسیده، صروری توصیف کرد.

وی افزود: بسترسازی فرهنگی در خصوص آشنایی تجار با فرهنگ تجاری دو کشور، توسعه روابط تجاری از طریق کنسرسیوم‌ها، توجه به اهمیت اقتصاد فرهنگ در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، فیلم و سینما و ...از زمینه های تاثیرگذار بر تجارت دو کشور است.

رئیس اداره اروپای دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران در این وبینار بر لزوم تدوین مدل کاربردی به منظور آماده‌سازی بنگاه‌های دو کشور برای همکاری در حوزه‌های حمل ‌و نقل، صنایع دریایی، کشاورزی، صنعت فولاد و لاستیک، محصولات معدنی غیرفلزی، خودروسازی، شرکت‌های دانش‌بنیان، بنگاه‌های کوچک و متوسط، نساجی، انرژی، تولید کاغذ، آب و فاضلاب تاکید کرد.

جلالی‌پور ادامه داد: همچنین در این نشست ضمن تبیین اهمیت سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور، توسعه روابط فی‌مابین از طریق رفع مشکلات بانکی و همکاری با بانک‌های محلی، اهداف و دستاوردهای نمایشگاه مجازی ایران و اسپانیا که با همکاری کیسیون فاوای اتاق ایران و اتاق تهران تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد یافت، تشریح شد.

گفتنی است، همایش روز ملی اسپانیا به صورت وبینار با حضور رئیس اداره اروپای دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت، مدیران و مسئولان اتاق ایران و اسپانیا، وزارت امور خارجه و نمایندگان برخی از شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی برگزار شد.

خاطرنشان می‌سازد، این همایش در حاشیه نمایشگاه مجازی ایران توسط اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا برگزار شد.

کد خبر: ۹۵٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha