۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
تامین مالی تا ۱۰ میلیارد تومانی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی
معان طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد

تامین مالی تا ۱۰ میلیارد تومانی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی

زرندی، معان طرح و برنامه وزارت صمت از تامین مالی تا ۱۰ میلیارد تومانی واحدها و بنگاه‌های تولیدی با سرمایه‌های خرد مردمی خبر داد.

به گزارش بازار، سعید زرندی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی در جمع خبرنگاران گفت: طرحی را که امروز از آن رونمایی کردیم از اوایل سال گذشته می‌خواستیم به مرحله عملیاتی برسانیم در این طرح مردم به ویژه اشخاصی که سرمایه‌شان زیر ۵۰ میلیون تومان است، اما می‌خواهند سرمایه خود را به سمت تولید بیاورند می‌توانند از این نوع پلتفورم‌ها که قرار است توسط برخی از شرکت‌ها ارائه شود، استفاده کنند.

زرندی گفت: شرکت‌هایی می‌توانند از این پلتفورم استفاده کنند که طرح‌هایشان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان باشد، که در اصل به این دست از طرح‌ها، طرح‌های کوچک و متوسط نیز می‌گویند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که قصد دارند ریسک این نوع تولیدات را کاهش دهند می‌توانند تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کنند. با استفاده از این ابزار و ده‌ها ابزار دیگری که ما سعی کردیم از طریق بازار سرمایه از آن‌ها بهره بگیریم روش‌هایی را برای تنوع تولید ایجاد می‌کنیم تا پول‌های سرگردان مردم را به سمت تولید سوق دهیم.

زرندی اضافه کرد: اساس این کار بدین نحو است که یک سمت سرمایه‌گذار و سمت دیگر کار آفرین قرار دارد و قرار است برای تامین مالی در این طرح، علاوه بر صندوق توسعه شکوفایی از چهار صندوق دیگر بهره گرفته شود، مسئولیت ارزیابی طرح‌ها با خود پلتفورم هاست، اما ما به سبب کاهش ریسک‌ها صندوق‌های زیرمجموعه خود را نیز به این پلتفورم‌ها وصل کردیم البته در مرحله اول اصل سرمایه را نیز تضمین می‌کنیم.

زرندی گفت: سرمایه‌گذاران به ویژه اشخاص حقیقی لازم است از میان طرح‌هایی که وجود دارد یکی را انتخاب کنند، اما ناگفته نماند که سرمایه‌گذاران خرد باید تا یک سقف محدود، یعنی همان ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر: ۹۵٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha