۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
آیا اعتماد به بورس بازمی‌گردد؟

آیا اعتماد به بورس بازمی‌گردد؟

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و شرایط سرمایه‌گذاری در بورس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، در جریان معاملات چهارشنبه، شاخص کل بازار سرمایه تحول چشمگیری را در خود دید و توانست از ابتدای معاملات یک رشد ۲ درصدی داشته باشد تا از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی عبور کند. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که بازار در حال حاضر، به تعادل رسیده است و در حال حاضر هم بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری در سهام شاخص‌ساز بهترین سود را داشته باشند.

در آخر هفته گذشته شاخص کل هم‌وزن نیز توانست هم‌راستا با شاخص کل بازار حرکت کند و تا انتهای معاملات با افزایش ۳ هزار و ۶۸۶ واحدی، روی ۳۷۶ هزار و ۸۷۳ واحدی کار خود را به پایان رساند که نشان می‌دهد سهام کوچک هم مانند سهام شاخص‌ساز به تازگی مورد معامله قرار می‌گیرند و علاوه بر این، پول جدید توسط سرمایه‌گذاران حقیقی بازار وارد این بازار شده است. حال، باید دید دولت جدید می‌تواند اعتماد را به این نهاد سرمایه‌گذاری بازگرداند یا خیر؟

پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات بورس اظهار کرد: چهارشنبه، شاهد ورود پول جدید توسط سهامداران خرد و اشخاص حقیقی بودیم؛ اتفاقی که برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ رخ داد و باعث شد تا شاخص نسبت به روز قبل رشد بهتری را تجربه کند و به این ترتیب، اکثر سهم‌های بازار مثبت شدند.

وی در ادامه مطرح کرد: یکی از دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بلاتکلیفی در انتخاب رئیس جمهور بود و حالا هم ریسک انتخاب کابینه و افراد تاثیرگذار در اقتصاد عامل مهمی در تعیین مسیر بازار است، اما به طور کلی، ترس و هیجانی که در بازار قبل از انتخابات وجود داشت در حال حاضر به دلیل صحبت‌هایی که درباره سیاست‌های رئیس جمهور، منتفی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: آقای رئیسی در یکی از وعده‌های خود از وضع مالیات در معاملات سوداگرانه بازارهایی مثل ارز، دلار و طلا وکاهش مالیات تولید خبر داده است و با توجه به اینکه بازار سرمایه و معاملات آن معاف از مالیات هستند کمک بزرگی به روند بازار و اعتماد سازی در آن می‌شود.

نوروزی افزود: تعداد زیادی از نمادها در روزهای گذشته دارای صف فروش بودند و این صف‌ها در حال حاضر کمتر شده‌اند و سهامداران به راحتی می‌توانند از یک سهم خارج شوند و در نمادهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تحرکات مثبت و متعادلی را در نمادهای بانکی داشته باشیم، دارایکم با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود، بیان داشت: صندوق پالایشی یکم هم اگرچه با افت قیمت مواجه شده است، اما اگر گزارش‌های خوبی را ارائه بدهند افزایش قیمت خوبی را تجربه می‌کند. در روزهای آینده روند متعادل و صعودی را شاهد خواهیم بود و انتظار داریم صف‌های فروش کمتر شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، سهام زیادی از جمله نمادهای فلزات اساسی، کانه فلزی، پالایشی و شیمیایی علاوه بر ارزندگی بالا، گزارش‌های سوددهی مناسبی را هم منتشر کرده‌اند و به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم وضعیت متعادلی را پیش رو خواهند داشت چراکه بازارهای جهانی هم در این رویه مثبت پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر: ۹۵٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha