۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
دسترسی به اطلاعات دقیق، کلید موفقیت اجرای سیاست‌گذاری‌های آبی است
وزیر نیرو:

دسترسی به اطلاعات دقیق، کلید موفقیت اجرای سیاست‌گذاری‌های آبی است

نخستین وبینار بین‌المللی نقش داده و اطلاعات پایه دقیق در مدیریت یکپارچه منابع آب در قالب سلسله کارگاه‌های مجازی و حضوری برگزار شد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در وبینار نقش داده و اطلاعات پایه دقیق در مدیریت یکپارچه منابع آب روز چهارشنبه دوم تیرماه که توسط مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری RCUWM  و مرکز بین المللی منابع آب و تغییر جهانی ICWRGC برگزار شد، در خصوص اهمیت و نقش سهولت دسترسی به داده و اطلاعات دقیق در سطح‌ ملی و بین‌المللی توضیحاتی را ارائه داد.

وزیر نیرو تاکید کرد: دسترسی به داده و اطلاعات دقیق و موثق، کلید موفقیت اجرای سیاست‌گذاری‌های آبی است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در کشورهای مختلف و بهره‌برداری کارآمد از آن‌ها یکی از چالش‌های مختلف کشورها در زمینه مدیریت منابع آب محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی از برگزاری این رویداد، ارتقای مدیریت آب شهری در منطقه غرب آسیا و آسیای میانه است که این امر از طریق بحث و بررسی پیرامون نقش کلیدی داده‌ها و اطلاعات دقیق و با کیفیت در سطح حوضه آبریز تحقق می‌یابد.

این گزارش حاکی است، این وبینار در قالب سلسله کارگاه‌های مجازی و حضوری طی دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و ۷۴ شرکت‌کننده از ۱۳ کشور ایران، آذربایجان، ارمنستان، بنگلادش، هند، عراق، عمان، پاکستان، قطر، سریلانکا، سوریه، تاجیکستان و ترکیه در آن حضور می‌یابند.

همچنین اساتیدی از ۳ کشور ژاپن، آمریکا و آلمان سخنرانان کلیدی این رویداد هستند و انگیزه اصلی از برگزاری این رویداد نیز تشکیل شبکه منطقه‌ای از نهادها و کارشناسانی است که داده‌های مربوط به آب را انجام داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، قرار است پس از برگزاری کارگاه آغازین، کارگاه بعدی در ۱۵ و ۱۶ سپتامبر  ۲۰۲۱ (۲۴ و ۲۵ شهریور) برگزار شود تا گزارشات کشوری تهیه شده توسط حکام RCUWM مورد بحپ و بررسی قرار گیرد. هم‌چنین با توجه به وضعیت همه گیری کووید۱۹، کارگاه‌های آینده طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۴ به صورت حضوری یا به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

در طی این کارگاه‌ها، گرارشات کشوری در زمینه مدیریت داده‌های آبی و با هدف تعیین راه پیش رو برای انتخاب و اجرای دو تا سه مطالعه موردی برای ارتقای مدیریت آب شهری در سطح حوضه و یا زیرحوضه آبریز ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۹۵٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha