۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
معاملات بورس مازندران ۲۰۰ میلیون فقره ای شد
بازار بررسی کرد

معاملات بورس مازندران ۲۰۰ میلیون فقره ای شد

ساری- تراکنش معاملات بورس مازندران برای اولین بار طی یکسال گذشته از هزار میلیارد ریال گذشت و حجم داد و ستد نیز به مرز ۲۰۰ میلیون فقره رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، بورس مازندران تابستان سال جاری را با یک رکوردشکنی آغاز کرد و حجم معاملات و ارزش اقتصادی سهام های مبادله شده بی سابقه بوده است. تالار شیشه ای سبز به استقبال دولت جدید رفت.

شاخص قیمت بورس نیز در اولین هفته بعد از انتخابات با ۶۵ هزار و ۳۴۰ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و۲۱۳ هزار و ۱۵ واحد رسید.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته جاری ۱۹۹ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۵۴۵ سهم به ارزش بیش از هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شد، افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۴۰۷ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۷۸۹ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارس، صندوق سرمایه گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشور و پالایش نفت اصفهان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، افزود: ۳۴ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۶ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

 درحالی حدود ۲۰۰ میلیون سهام در بورس مازندران معامله شد که این میزان هفته قبل ۸۹ میلیون سهم بوده است.

کد خبر: ۹۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha