۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
معاملات خرداد ۱۴۰۰ در بورس کالا رکورددار شد

معاملات خرداد ۱۴۰۰ در بورس کالا رکورددار شد

در خرداد امسال، ۳ میلیون و ۵۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۴۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا داد و ستد شد که در مقایسه با اردیبهشت به ترتیب رشد ۲۲ و ۸ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۸۱۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۵۱ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۹۷۹ هزار و ۱۷۰ هزار تن انواع فولاد، ۵۵۰ هزار و ۲۸۰ تن سیمان، ۲۶ هزار و ۶۰ تن انواع مس، ۶۹۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۳۱ هزار و ۲۴۵ تن آلومینیوم، ۱۶۵ هزار تن سنگ آهن، ۳ هزار و ۲۰۵ تن روی، ۴۰۰ تن کک، ۶۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۲۵۰ تن سرب و ۱۳ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی خرداد ماه افزون بر یک میلیون و ۷۴۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۸۷ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

دراین تالار بیش از ۴۹۲ هزار و ۳۹۳ تن انواع قیر، ۳۱۹ هزار و ۵۵۰ تن انواع مواد پلیمری، ۱۵۹ هزار و ۴۸۰ تن مواد شیمیایی، ۱۹ هزار و ۸۳۴ تن روغن و ۵۴۰ هزار و ۴۰۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۴۲ هزار و ۶۳۰ تن گوگرد، ۴۵۰ تن آرگون، ۵۵۰ تن عایق رطوبتی و ۱۵۷ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۶ هزار و ۳۱۶ تن انواع کالا را تجربه کرد.

کد خبر: ۹۵٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha