۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
۱۴ طرح زیربنایی منابع طبیعی تا پایان سالجاری در همدان اجرا می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۱۴ طرح زیربنایی منابع طبیعی تا پایان سالجاری در همدان اجرا می‌شود

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۱۴ طرح زیربنایی منابع طبیعی با هدف تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تا پایان سال جاری در استان همدان اجرا می شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزائی افزود: طرح‌های زیربنایی منابع طبیعی برای حفظ منابع پایه آب و خاک شامل طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، حفاظت از ذخیره گاه‌های جنگلی و مرتعی، حدنگاری و حفظ و حراست از اراضی ملی و طرحهای مقابله با بیابان زایی است.

خزائی با اشاره به طرح محوری سازمان جنگلها ادامه داد: ثبت مالکیت دولت، تشخیص اراضی ملی از مستثنیات مردم زراعت چوب و توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله دیگر برنامه‌های مهم منابع طبیعی استان برای سال ۱۴۰۰ است.

خزایی گفت: پروژه‌های حفاظت از مراتع و توسعه جنگل‌ها ی استان و تقویت و توسعه پوشش گیاهی، اجرای طرحهای مرتعداری و جلوگیری از قاچاق چوب برنامه های دیگر امسال منابع طبیعی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات نیاز اصلی برای پیشبرد برنامه‌هاست، اظهارداشت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری هنوز از صندوق توسعه مالی رقمی تخصیص پیدا نکرده و برای اجرای طرحهای بیابان زدایی به اعتبار نیاز داریم.

کد خبر: ۹۵٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha