۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
 زمین در طرح جهش تولید مسکن رایگان به افراد تعلق می‌گیرد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

زمین در طرح جهش تولید مسکن رایگان به افراد تعلق می‌گیرد

حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وامی که قرار است در طرح جهش تولید مسکن پرداخت شود، برای انبوه سازان نیست و متعلق به شخص است، گفت: در این مصوبه، زمین به صورت رایگان به فرد تعلق می گیرد.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی درباره طرح جهش تولید و تأمین مسکن توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در طول سالیان گذشته کمتر به این مسئله ساخت مسکن توجه کرده بود، مجلس طرحی مصوب کرد که بر اساس آن دولت موظف شود، سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد و در اختیار دهک های پایین قرار دهد.

وی از ضرورت تأمین اعتبار لازم برای اجرای طرح مذکور گفت و بیان کرد: رایزنی های مختلفی صورت گرفت و پس از تصویب به شورای نگهبان ارجاع داده شد. این شورا ایراداتی را به این طرح وارد کرد و مجدداً طرح جهش تولید و تأمین مسکن روز سه شنبه در صحن علنی مجلس مطرح و ایرادات شورا برطرف شد و دوباره به شورای نگهبان ارسال شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با رادیو گفت‌گو ضمن بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان جزئی بود، اظهار امیدواری کرد: امیدوار هستیم تا قبل از پایان دولت دوازدهم، این طرح مصوب و اجرایی شود تا مردم از آن بهره ببرند.

وی درباره جزئیات طرح جهش تولید و تأمین مسکن توضیح داد و اظهار کرد: مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی است. قرار است یک صندوق هیئت امنایی برای این طرح پیش‌بینی شود که رئیس هیئت امنا وزیر راه و شهرسازی است. قرار است از مالیات هایی که از خانه های خالی گرفته می شود برای این طرح تأمین اعتبار شود.

حسین زهی افزود: برای واحد مسکونی که قرار است ساخته شود، مقداری وام از طریق بانک های عامل داده خواهد شد و به کسانی تعلق می گیرد که فرم جیم آن‌ ها قرمز نشده باشد یعنی قبلاً خانه نخریده باشد و یا وامی برای آن نگرفته باشد که شامل خانه اولی ها و افراد فاقد مسکن تعلق می گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وامی که قرار است در طرح مذکور پرداخت شود، برای انبوه سازان نیست و متعلق به شخص است، گفت: در ماده واحده طرح جهش تولید و تأمین مسکن پیش ‌بینی شده است که مسکن به صورت ۹۹ ساله یا به صورت نقدی پرداخت شود. در این مصوبه، زمین به صورت رایگان به فرد تعلق می گیرد و قرار شد با قیمت تمام شده این پرداخت صورت بگیرد.

کد خبر: ۹۵٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha