۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
نجات ۲ میلیون اصله نخل از کم‌آبی با تکمیل سد دالکی دشتستان
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

نجات ۲ میلیون اصله نخل از کم‌آبی با تکمیل سد دالکی دشتستان

بوشهر- محمدی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر از نجات ۲ میلیون اصله نخل از کم‌آبی با تکمیل سد دالکی دشتستان خبر داد.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر در راستای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار به ویژه اجرای سدهای در دست اجرا از همه ظرفیت موجود بهره می‌برد و تکمیل این طرح‌ها با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: اجرای سد دالکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای حوزه آب استان است که گام بزرگی در بهبود وضعیت آب کشاورزی در دشتستان به شمار می‌رود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی سد دالکی بیش از ۱۸ هزار هکتار از نخیلات دشتستان و ۲ میلیون اصله نخل از کم‌آبی نجات پیدا می‌کنند و معیشت بخش عظیمی از کشاورزان و باغداران تامین می‌شود.

محمدی تصریح کرد: برای اجرا و تکمیل سد دالکی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون بخش مهمی از سد اجرایی و عملیاتی شده و امیدواریم به زودی شاهد تکمیل این سد بزرگ باشیم.

وی در ارتباط با میزان و حجم آب پشت سد دالکی نیز گفت: در مجموع بیش از ۴۳۵ میلیون مترمکعب حجم آب قابل برنامه‌ریزی در سد دالکی است که از این میزان، حدود ۳۳۰ میلیون مترمکعب مربوط به کشاورزی و نخیلات منطقه دشتستان و بقیه آب پشت سد نیز برای مسایل زیست محیطی و همچنین تامین آب شرب است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: افزایش راندمان آبیاری و تامین و پایداری آب شرب از مهم‌ترین اهداف احداث این سد است که به حول و قوه الهی و با تلاش مضاعف در زمان مقرر به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

کد خبر: ۹۵٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha