۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
تغییرات پایدار در بازار سرمایه، نیازمند اتخاذ سیاست‌های جدید
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تغییرات پایدار در بازار سرمایه، نیازمند اتخاذ سیاست‌های جدید

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییرات پایدار در بازار سرمایه نیازمند اتخاذ سیاست‌های پایدار و جدید بوده و این بازار عملاً باید با گذشته متفاوت باشد.

به گزارش بازار، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه بعد از انتخابات، شرایط مثبتی را تجربه کرد و امیدواریم اشتباهات گذشته در این بازار تکرار نشود.

وی ادامه داد: امیدواریم بازار طی روزهای آینده رشد کند، اما ترکیب اقتصادی دولت بعدی و سیاست‌ها و اقداماتی که برای بازار سرمایه انجام خواهد داد تأثیر زیادی در این بازار خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تزریق نقدینگی از طرف صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، سبب ایجاد تعادل نسبی در بازار شده و همین حمایت ها، تأثیر مثبتی بر بازار داشته است.

دارابی گفت: برخی از مصوبات مانند مصوبات سران سه قوه هنوز به این بازار ابلاغ نشده که در صورت ابلاغ و اجرایی شدن نیز تأثیرات مثبتی در بازار اتفاق خواهد افتاد.

وی در خصوص تأثیرات مذاکرات بین المللی بر بازار سرمایه افزود: مذاکرات بین المللی فقط حدود ۵ درصد بر بازار تأثیر داشته و مشکلاتی را برای آن بوجود آورده، اما بخش عمده مشکلات بازار سرمایه به مسائل داخلی کشور برمی گردد.

دارابی گفت: مشکلات ما در بازار سرمایه به دلیل وضعیت اقتصادی و مشکلات و مسائل تولید کنندگان مان در داخل کشور است.

وی ادامه داد: وضع تولید کننده‌ها در داخل کشور به دلیل زیاد بودن نرخ سود بانکی و همچنین نرخ ارز بالا، مناسب نیست.

دارابی افزود: نرخ ارزی که به وارد کنندگان تعلق می‌گیرد با شرایط مناسب تری نسبت به تولیدکننده‌ها ست به همین دلیل به نوعی به وارد کنندگان امتیاز داده می‌شود.

وی گفت: متأسفانه گزارش خودرو سازان با زیان همراه بود و همچنین وضعیت قیمت گذاری دستوری در برخی از صنایع مناسب نیست.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: مشکلات ذکر شده همه به دلیل مسائل اقتصادی داخل کشور بوده و میراث دولت قبل برای دولت آینده است که باید برطرف شود.

کد خبر: ۹۵٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha