۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
دولت هماهنگی‌های لازم برای خرید توافقی سیب‌زمینی از کشاورزان را انجام دهد
نایب رئیس مجلس:

دولت هماهنگی‌های لازم برای خرید توافقی سیب‌زمینی از کشاورزان را انجام دهد

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نوروزی از امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور خواست تا هماهنگی‌های لازم بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه برای خرید توافقی سیب‌زمینی از کشاورزان را انجام دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (سه‌ شنبه اول تیر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به نیکزاد رئیس جلسه گفت: پیش از این من به همراه مجمع نمایندگان استان گلستان با شما جلسه‌ای داشتیم، رزم‌حسینی و سیف رئیس اداره کل غله قول داده بودند اما هنوز از دوم خرداد تاکنون کلزاکاران استان گلستان پولی دریافت نکرده‌اند، انتظار داریم در این مورد دستورات لازم را صادر کنید.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندی پیش استان اردبیل دچار این مشکل بود و اکنون در استان گلستان سیب‌زمینی کاران با مشکل مواجه شده‌اند، کاشت، داشت و برداشت سیب‌زمینی برای کشاورزان کیلویی ۵ هزار تومان هزینه دارد اما هنوز بر روی دستشان مانده و از آنها کیلویی ۱۲۰۰ تومان می‌خرند، دولت باید در این مورد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه تذکر من پیام مجمع استان گلستان و کشاورزان این استان است خطاب به رئیس جلسه گفت: از شما و هیأت رئیسه مجلس می‌خواهم تدبیری در سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی در این مورد داشته باشید و ضمن دعوت از وزارت خارجه و گمرک برای صادرات این محصول فکری کنید.

نوروزی با اشاره به حضور اردکانیان وزیر نیرو به همراه آقای جانباز مدیرعامل آبفا در نشست صبح امروز مجلس گفت: گرگان به همراه شهرستان‌های علی‌آباد کتول و تمامی شهرهای استان گلستان با مشکل کمبود آب مواجه هستند و انتظار داریم نسبت به تأمین آب شرب، پرداخت پول کلزاکاران و خرید سیب‌زمینی از کشاورزان اقدامات لازم انجام شود. چرا رزم‌حسینی در تهران نشسته در صورتی که پیش از این به همراه رئیس اداره کل غله قول داده بودند اما اکنون بدقولی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: دولت در ماه‌های پایانی خود فکری برای اقتصاد کشاورزان کند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت، در واکنش به تذکر این نماینده، خطاب به امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: پیش از این درباره موضوع خرید توافقی سیب‌زمینی با خاوازی وزیر جهاد کشاورزی صحبت کرده‌ام، طبق مصوبه هیأت وزیران باید سیب‌زمینی به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شود اما متأسفانه هماهنگی میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی در این مورد وجود ندارد.

وی خطاب به امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شما نسبت به این موضوع توجه داشته باشید تا مانند بحث گمرک نشود که به شما گفتیم کالاهای اساسی در حال از بین رفتن است و شما بعد از گفتن چشم، پیگیری‌هایی را انجام دادید اما کالاهای اساسی به اسم برنج از بین رفت؛ بنابراین به داد کشاورزان برسید و کمک کنید تا خاوازی خرید توافقی سیب‌زمینی را انجام دهد زیرا معنی ندارد که با نصف قیمت تمام شده، فروخته شود.

کد خبر: ۹۵٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha