انعقاد قرارداد همکاری ۸ میلیون یورویی دانش‌بنیان با ترکیه
کارگزار صندوق نوآوری شکوفایی خبر داد

انعقاد قرارداد همکاری ۸ میلیون یورویی دانش‌بنیان با ترکیه

کارگزار صندوق نوآوری شکوفایی ریاست‌جمهوری با اشاره به حضور موفق هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول از انعقاد قرارداد همکاری هشت میلیون یورویی دانش‌بنیان با ترکیه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رضائیان با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول اظهار کرد:  این نمایشگاه ۲۷ تا ۲۸ خردادماه برگزار شد که در آن بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان کشورمان در حوزه های مختلف فناورانه و نوآورانه شهری حضور فعال داشتند.

پاویون فناورانه ایران در یک رویداد مهم آسیایی - اروپایی
وی در ادامه با بیان این مطلب که این پاویون فناورانه با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در بازه زمانی اشاره شده در استانبول برگزار شد، بیان کرد: این رویداد مهم آسیایی - اروپایی با حضور وزیر حمل و نقل و زیرساخت، رئیس انجمن شهر هوشمند و رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، همچنین شهردار استانبول و نمایندگان اتحادیه اروپا در استانبول افتتاح شد. علاوه براین همچنین علی ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و کوروش جعفری رایزن اقتصادی سرکنسولگری کشورمان نیز در این مراسم حضور داشتند.

افزایش توسعه و صادرات محصولات دانش بنیان
مجری پاویون ایران در این نمایشگاه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این پاویون افزایش توسعه و صادرات خدمات فنی و مهندسی همچنین صادرات محصولات دانش بنیان بوده که در راستای توسعه اقتصاد بین المللی شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار گرفته است؛ افزود: از سوی دیگر باید گفت که پاویون مورد نظر با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است.  

مذاکره با شرکت های بین المللی
رضائیان برگزاری جلسات همچنین مذاکره با شرکت های بین المللی حاضر در این رویداد را از جمله مهم ترین رویداد و برنامه های این نمایشگاه و پاویون دانست و گفت: علاوه براین از نمایشگاه مذکور مهمان ویژه کنگره و بازیگران توسعه شهری نیز بازدید داشتند.

استقبال بازدیدکنندگان از پاویون فناورانه ایران
کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد:  پاویون فناورانه ایران از سوی بازدیدکنندگان و مهمانان ویژه کنگره، شرکت های خصوصی، شهرداران و مقامات ترکیه بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. به طور نمونه رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، شهردار استانبول، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت و یازده شهردار این کشور از پاویون مورد نظر بازدید به عمل آوردند.

انعقاد قرارداد به مبلغ ۸ میلیون یورو
وی از انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت ایرانی و شرکت ترک به مبلغ هشت میلیون یورو در محل برگزاری کنگره  خبر داد و افزود:  قرارداد مذکور در راستای همکاری بین شرکت های دانش بنیان  کشورمان و ترکیه با حضور معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و رایزن اقتصادی سرکنسولگری ایران در استانبول  به امضاء رسید.

رضائیان با بیان اینکه  در قالب تفاهمنامه های رسمی بین ایران و دبیرخانه های اجرایی نمایشگاه فناورانه و شهر هوشمند ترکیه و اسپانیا، این پاویون ها در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، گفت: دبیرخانه شهر هوشمند ایران همچنین توانسته دو پاویون فناورانه کشورمان با حضور شرکت های دانش بنیان را در فاصله ۱۰ روز در خردادماه برگزار کند. این پاویون‌ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور ترکیه برپا شده است و این خود نشان از شایستگی صنعت نمایشگاهی ایران در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد.  

وی یاد آور شد:  صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت ایران و سرکنسولگری کشورمان در قالب همکاری‌هایی که داشته‌اند، توانسته‌اند، بسترهای لازم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان را در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم آورند.

کد خبر: ۹۵٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha