۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
افزایش ۳۵ درصدی صادرات ایران به قطر
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت خبر داد

افزایش ۳۵ درصدی صادرات ایران به قطر

پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش ۳۵ درصدی صادرات ایران به قطر در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این خبر گفت: صادرات ایران به قطر در فروردین و اردیبهشت سال جاری بیش از ۲۰ میلیون دلار برآورد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده رشد ۳۵ درصدی است.

وی افزود:  سهم این قطر در صادرات ماه گذشته ایران ۰.۳ درصد بوده و در جایگاه ۱۳ در میان ۱۵ کشور همسایه ایران قرار دارد.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی ادامه داد: میله‌های آهنی و فولادی، گوجه فرنگی، هندوانه، کف‌پوش‌های غیرمخملی، میله‌های گرم نورد شده از مهم‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان به قطر بوده که با رشد قابل توجهی همراه بوده است.  

پیلتن اضافه کرد: اقلامی مانند سایر ماهی‌های زنده، میگو آب سرد، انواع خرچنگ، ماست، انواع درختچه و گوجه فرنگی ضمن کاهش صادرات به این کشور، از سبد صادراتی ایران به قطر حذف شده‌اند.

مدیرکل دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: از مهمترین دلایل افزایش صادرات کشورمان به قطر در بازه زمانی یاد شده می‌توان به رفع موانع و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و رویکرد این کشور به افزایش واردات مواد غذایی و کشاورزی به ویژه صیفی‌جات، میوه و مرکبات و همچنین محصولات و مصالح ساختمانی و همچنین نیاز فزاینده به مصرف این محصولات ناشی از محدودیت‌های تبادلات تجاری قطر با سایر همسایگان خود، اشاره کرد.

کد خبر: ۹۴٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha