۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
ظرفیت بازار اوراسیا و موافقت‌نامه تجارت ترجیحی برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی
مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

ظرفیت بازار اوراسیا و موافقت‌نامه تجارت ترجیحی برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی

سیدی، مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از فعالان اقتصادی خواست برای تمرکز بر بازار اوراسیا در جهت توسعه تجارت با این اتحادیه اقدام کنند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی، در نشست اتاق بازرگانی اراک با اشاره به نقش و کارکرد توافق‌های تجاری در تولید و تجارت فعلی جهان، اظهار داشت: موافقت‌نامه‌های تجاری امکان تسهیل تعامل و کاهش هزینه کشورها را با هم فراهم می‌آورد و همین امر برتقویت تعامل‌های اقتصادی کشورها در بستر تجارت جهانی کمک می‌کند.  

وی افزود: وقتی تعامل‌های کم هزینه میسر شود، همکاری‌های دو طرف برای تولید مشترک، سرمایه‌گذاری و تجارت تقویت شده و منتج به تقویت اقتصاد ملی می‌شود.

سیدی در ادامه بر عزم سازمان توسعه تجارت ایران جهت پیگیری مذاکرات تا حصول توافق برای تبدیل این موافقت‌نامه به موافقت‌نامه تجارت آزاد تاکید کرد و گفت: در صورت تبدیل موافقت‌نامه فعلی بر موافقت‌نامه تجارت آزاد، در واقع به تدریج  نرخ‌های تعرفه کالاهای تحت پوشش موافقت‌نامه به صفر رسیده و باعث اتصال دو بازار به یکدیگر بدون تعرفه خواهد شد.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان ساخت: همین عامل فرصت‌های زیادی را فراروی تجار کشورمان قرار خواهد داد که لازم است برای بهره‌مندی از این فرصت‌ها در سطح استان اقدام منسجم صورت گیرد.  

وی با اشاره به وسعت بازار اوراسیا، تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در رشته فعالیت‌های صادراتی مختلف را ضروری دانست و عنوان کرد: برای ورود به بازار مدرن روسیه نیازمند بهره‌گیری از روش‌های مدرن بازاریابی هستیم.

در ادامه حامد امینی، نایب رئیس اتاق بازرگانی اراک نیز بر اهمیت بازار اوراسیا و لزوم توجه فعالان استانی به این بازار تاکید کرد و هدف از برگزاری این نشست را افزایش سطح آگاهی فعالان اقتصادی استان عنوان کرد.

در بخش دیگری از این نشست، مشاور امور بین الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران پاسخگوی سوالات حاضران پیرامون موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا و مشکلات و موانع کار با بازار اوراسیا بود.  

گفتنی است، نشست تجار و فعالان اقتصادی استان اراک با حضور مشاور امور بین‌الملل وتوافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران و به دعوت اتاق بازرگانی این استان، با محوریت توسعه تجارت با اتحادیه اوراسیا و نقش موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا برگزار شد.

کد خبر: ۹۴٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha