۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
نحوه تحویل نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص شد
جهت رفع ایراد شورای نگهبان؛

نحوه تحویل نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص شد

نمایندگان مردم در مجلس جهت رفع ایراد شورای نگهبان نحوه تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی را با سازوکار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی تعیین تکلیف کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه اول تیرماه) مجلس شورای اسلامی  جهت رفع ایرادات شورای نگهبان جزء ۴ بند الف ماده واحده طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را با ۱۶۹ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این دستور کار علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان با استناد به ماده ۱۹۹ آیین نامه داخلی مجلس معتقد بود که کمیسیون در رفع ایرادات شورای نگهبان اقدام به قانونگذاری جدید کرده و جزئیات طرح جدید باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد که اخطار او وارد تشخیص داده نشد.

براساس این متن جزء ۴ بند الف ماده واحده طرح مذکور به شرح ذیل اصلاح شد:

علیرغم اصلاح بعمل آمده ابهام سابق این شورا در جزء(۴) بند(الف) ماده واحده این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است.

مصوبه کمیسیون:

۴- تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی با سازوکار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی و تسویه آن حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان تحویل باستثنای مدت زمان مذکور برای موارد مشمول در قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی.

کد خبر: ۹۴٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha