۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
پیش بینی تسهیلات تشویقی برای افرادی که چاه کشاورزی خود را اجاره دهند
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان عنوان کرد:

پیش بینی تسهیلات تشویقی برای افرادی که چاه کشاورزی خود را اجاره دهند

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان گفت: کشاورزانی که چاه کشاورزی خود را برای استفاده آب شرب به شرکت آب و فاضلاب اجاره دهند از طرف شرکت آب منطقه ای تسهیلات تشویقی دریافت خواهند کرد.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با توجه به بروز خشکسالی و کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی در سالجاری و به منظور تامین کوتاه مدت آب شرب باید به سمت شناسایی چاه‌های کشاورزی که امکان استفاده آن برای شرب است رفت و آنها را از کشاورزان اجاره کرد تا در موقع بحران بتوان از آنها بهره برد.

ستوده ادامه داد: تغییر الگوی مصرف آب یکی از راه‌هایی است که می‌تواند عبور از بحران آب را تسهیل کند بر همین اساس باید با فرهنگسازی به سمت و سویی حرکت کرد که صرفه‌جویی از سوی تک تک افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان بیان کرد: امروز باید با فرهنگسازی مصرف بهینه به سمت و سویی حرکت کرد که آنچه به کاهش پرت آب در بخش کشاورزی، بخش آشامیدن، به‌ویژه شبکه‌های آب شهری ختم می‌شود باید در اولویت همه برنامه‌های ما قرار گیرد.

وی عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند سبب کاهش مصرف شود و با توجه به کاهش نزولات آسمانی و وضعیت ذخیره آب در سد اکباتان صرفه جویی آب امری ضروری است.

ستوده ضمن در خواست مجدد از همشهریان در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه آب شرب، گفت: با همکاری آحاد جامعه می توان بر مشکلات ناشی از کمبود آب چیره شد.

وی گفت: در این خصوص مدیران بخش دولتی باید در زمینه اصلاح الگوی کشت کشاورزی، توسعه روشهای نوین آبیاری و به خصوص قطره ای اصلاح شبکه های انتقال و توزیع آب شرب و نیز استفاده حداکثری از ظرفیت منابع آبی موجود استان اقدام کنند.

کد خبر: ۹۴٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha