۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
 مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان امسال به بهره برداری می رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان امسال به بهره برداری می رسد

زنجان- جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: پایان سال ۱۴۰۰ مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان به بهره برداری می رسد و تحقق این مهم نیازمند اعتبارات زیادی است.

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان روزانه ۵۰ هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه می کند، گفت: با توجه به محدودیت های منابع آبی اهمیت استفاده از پساب های تصفیه شده امری اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: فاضلاب ۲۴۰ هزار نفر در زنجان تصفیه می شود و فاضلاب زنجان از ۲۸ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: پساب تولید شده در تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر تامین بخش اعظمی از نیاز صنایع آب بر باعث ذخیره منابع آبهای زیر زمینی استان می شود.

جزءقاسمی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های اعتبارات عمرانی از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شده و مدول اول تصفیه خانه ارتقا یافت و در پایان سال ۱۴۰۰ هم مدول دوم به بهره برداری می رسد و تحقق این مهم هم نیازمند اعتبارات زیادی است.

وی افزرود: کار احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره برداری آن جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در شهر زنجان به ۴۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان یاد آورشد: در سال بیش از ۱۷ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تولید می شود که می توان از این پساب تولید شده در بخش صنایع و کشاورزی استفاده کرد.

کد خبر: ۹۴٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha