۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
تلاش برای افزایش عمر ساختمان‌ها به ۵۰ سال
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مطرح کرد

تلاش برای افزایش عمر ساختمان‌ها به ۵۰ سال

کیانپور، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، از همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارتقای کنترل کیفیت ساخت‌ و ساز و تلاش برای افزایش عمر ساختمان‌ها به ۵۰ سال خبر داد.

به گزارش بازار، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: آزمایشگاه امسال برای ۴۲ هزار ساعت نفر آموزش را برای مهندسان سراسر کشور، برنامه‌ریزی کرده است.

مجید کیانپور رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همچنین اصافه کرد روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های عملی، فنی و تجهیزاتی کا ور این تفاهم نامه طرفین، با اشاره به اینکه ظرفیت‌ سازی مناسبی برای ساختمان‌سازی و بهره‌مندی از توان بخش‌های آزمایشگاهی در کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: ظرفیت مناسبی برای ساختمان‌ سازی در کشور وجود دارد به طوری که در سال‌ هایی که بازار مسکن رونق داشت در حدود ۷۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی و در حال حاضر با کاهش رونق در این بازار هم اکنون میزان ساخت واحدهای مسکونی توسط بخش خصوصی به ۴۰۰ هزار پروانه ساختمان رسیده است که دولت باید تسهیل کند و بخش خصوصی و سرمایه گذاران و انبوه سازان که بیش از ۶۰۰۰ انبوه ساز ار کشور که در طول یک سال و هر کدام ۱۰۰ واحد احداث کنند در طول سال ۶۰۰۰۰۰ واحد تولید می شود که ظرفیت بسیار خوبی است.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش ساختمان در رونق اقتصادی کشور و با توجه به اینکه بخش ساختمان ۳۰ درصد اقتصاد کشور را شامل می‌شود باید تلاش شود تا در جهت استانداردسازی و کیفی‌سازی اقدامات بیشتر و موثرتری انجام شود.

کیانپور بر ارتقای عمر مفید ساختمان‌ ها تاکید و اعلام کرد: عمر مفید ساختمانی در کشور که حدود ۳۲ سال بود در سال‌های گذشته به حدود ۲۶ سال رسیده است و این نشان می‌دهد که به رغم آنکه استانداردها توسعه پیدا کرده و دانش به روز است، در موضوع استانداردسازی مصالح و روش‌ های اجرا و یا حتی نحوه طراحی، یک تلاش مضاعفی باید انجام بشود.

وی تصریح کرد: باید دانش و ظرفیت مهندسی که در کشور به وجود دارد را به سمتی هدایت کنیم تا ۶۰۰ هزار نفر مهندسی که عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستند و به عنوان پتانسیل‌های مهندسی کشور به شمار می‌روند بازآموزی آن‌ ها و بروز کردن دانش آن‌ها با استفاده از ظرفیت‌هایی که در آزمایشگاه فنی خاک وجود دارد، مضاعف بشود.

کیانپور بر ارتقای کیفی‌سازی ساختمان‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: با کنترل کیفی بهتر می‌توانیم عمر مفید ساختمان‌ها را به ۵۰ سال برسانیم و به این ترتیب موفق خواهیم شد تا منابعی که در این قسمت آزاد می شود را به دیگر منابع تولید در کشور اختصاص دهیم که با این کار کمک حائز اهمیتی به اقتصاد کشور می‌شود.

کیانپور در پایان بر توسعه همکاری دو جانبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و به بیان بخشی از همکاری‌هایی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌تواند داشته باشد اشاره کرد و گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در موضوع آموزش و به روز کردن دانش مهندسان در بخش کنترل کیفیت می‌تواند همکاری داشته باشد همچنین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌تواند در تعیین صلاحیت شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ هایی که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی تعیین صلاحیت می‌شوند همکاری داشته باشد.

کد خبر: ۹۴٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha