۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
مزارع بیت کوین ۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی را در مازندران بلعیدند
مدیرعامل برق غرب مازندران:

مزارع بیت کوین ۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی را در مازندران بلعیدند

ساری- فرح زاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت: ۱۱۴ مزرعه رمز ارز غیرمجاز ۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی را در استان مصرف کردند.

 کیوان فرح زاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خسارت های ناشی از رمزارزها اظهار داشت: در مازندران ۴۹ هزار دستگاه ترانسفورماتور نصب شده که باید توسط شرکت برق پایش و رصد شود.

وی با عنوان اینکه پایش شبکه به صورت مستمر انجام می شود، افزود: برای تامین برق رمز ارزها باید برق ۱۲ تا ۱۳ هزار خانه در طول سال قطع شود، خسارت این دستگاه ها به شبکه برق بالا است.

وی افزود: در حال حاضر برخی افراد از شبکه، برق را غیرمجاز دریافت می کنند و بار شبکه را افزایش می دهند.

فرح زاد با بیان اینکه برای تولید هر مگاوات برق به ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: امسال ۱۱۴ مزرعه غیرمجاز بیت کوئین در استان شناسایی شده است.

مدیرعامل برق غرب مازندران یادآور شد: برای شناسایی و مقابله با پدیده رمزارز غیرمجاز باید برنامه ریزی و همکاری کرد زیر تامین انرژی برای نیروگاه ها بسیار مشکل خواهد بود و با توجه به رشد دمای هوا، تامین انرژی سخت خواهد بود.

فرح زاد با عنوان اینکه سه هزار و ۵۶۰ دستگاه رمز ارز در قالب ۱۱۴ مرزعه در استان شناسایی شده است، میزان مصرف این مزارع را ۹ میلیون کیلووات بیان کرد و گفت: این مزارع به صورت مهمانان ناخوانده از شبکه برق استفاده می کنند.

کد خبر: ۹۴٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha