۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
محلول و ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی و گان پزشکی در زنجان تولید شد
توسط دانشگاه آزاد:

محلول و ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی و گان پزشکی در زنجان تولید شد

زنجان - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: با تلاش مرکز تحقیقات بیولوژی و هسته فناور شیمی مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی زنجان و ابهر محصولاتی چون محلول و ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی و گان پزشکی تولید شد.

علیرضا فیروز فر در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: با تلاش مرکز تحقیقات بیولوژی و هسته فناور شیمی مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی زنجان و ابهر محصولات محلول و ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی و گان پزشکی تولید شد.

وی اظهار کرد: در راستای کمک به اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اقدام به تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده پایه الکلی در واحد زنجان و گان‌های پزشکی در واحد ابهر کرد تا در اختیار بخش‌های مورد نیاز قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به ترکیبات محلول و ژل ضدعفونی تولید شده اشاره کرد و گفت: در تهیه این ژل و محلول ضدعفونی کننده از اتانول، اسانس و مواد آنتی باکتریال با پایه گیاهی، ویتامین ای و آلوورا استفاده شده است.

فیروزفر به ترکیب مواد مذکور با اتانول اشاره کرد و گفت: ترکیب این مواد با اتانول باعث افزایش اثربخشی ژل ضدعفونی کننده می‌شود.

وی همچنین به تولید گان پزشکی در مرکز رشد واحد ابهر اشاره کرد و افزود: شرکت یاسین طب ابهر که در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مستقر است موفق به تولید انواع لباس سرهمی لمینه و ساده شد تا گامی در راستای تأمین نیاز بیمارستان‌های استان در شرایط خاص امروز برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: گان های تولید شده برای بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز ارسال شده و ادامه دارد.

کد خبر: ۹٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha